.Alternatif Tiyatro, (Sokullu Sevinç). D.T. Yayınl. İç Eğitim Dizisi
.Voix et images de la scène, (Pavis Partice). Prsses Universitaires de Lille,1982, s:65, 180, 181, 211
.Defterler 1, (Camus Albert). İthaki Yayınl. İst. 2002, s:182
.Tiyatro İçin Küçük Organon, (Brecht Bertolt). Mitos-Boyut Yayınl. İst. 1993, s:113
.Un Théâtre de Situations, (Sartre Jean-Paul). Editions Gallimard, Paris 1973 et 1992, s:29, 99, 183, 209, 205
.Anatomie de l’art dramatique, (Esslin Martin). Editions Buchet/Chastel, Paris 1979, s:39, 121
.Comme Je Le Pense, (rrault Jean-.Louis). Editions Gallimard, Paris 1975, s:180-184
.Revue Alternatives Theatrales, no: 40
.İnsanca Bir Tiyatro, (Giorgio Strehler). Mitos-Boyut Yayınl. İst. 1995, s: 25, 33, 106
.Leçons de Milan, (Kantor Tadeusz). Actes Sud, Paris 1990, s:16
.Notes et Contre-notes, (İonesco Eugène), Editions Gallimard, Paris 1966, p:184, 226, 227, 367
.Bernard-Marie Koltes, (Ubersfeld Anne). Actes-Sud, Paris 1999, s: 122,192
.Commentaire Sur Les Pieces De Guerre, (Bond Edward). L’Arche, Paris 1994 s:124, 184, 187, 198→200
.Açık Kapı, (Brook Peter). YKY, İst. 2004, s:68, 79
.Denemeler, Konuşmalar, (Aksal Sabahattin Kudret), YKY, İstanbul 1998, s: 59
.Edebiyat Üstüne Söyleşiler, (Alain). Say Yayınl.İst. 1985, s:113, 117 .Tiyatro Nedir, (Baltacıoğlu Ismayıl Hakkı). Mitos-Boyut Yayınl. İst. 2006, s:125,127
.Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı, Temmuz 1996
.Camera Lucida, (Barthes Roland). Altıkırkbeş Yayın, İst. 1996, s:38 .Türk Tiyatrosu Dergisi, sayı:255, 366
.DT Oyun Broşürü (1978), sayı:69 (Vedat Günyol)
Tiyatro yazımı
.Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı, Temmuz 1996, (Turgut Özakman, Strinberg)
.Damla Damla, (Ağaoğlu Adalet). Alkım Yayınevi, İst. 2004, s:213 Tiyatro ve Din
.Commentaire Sur Les Pieces De Guerre Et Le Paradoxe De La Paix, (Bond Edward). L’Arche, Paris 1994,, s:64, 184
Tiyatronun yapısı
.Un Théâtre de Situations, (Sartre Jean-Paul). Editions Gallimard, Paris 1973 et 1992, s:205
.La Représentation, Emancipée. (Dort Bernard). Actes Sud. Paris 1988, s:173
.Anatomie de l’art dramatique, (Esslin Martin). Editions Buchet/Chastel, Paris 1979, s:38
Tiyatro ve Spor
.Theater As Action, (Kleberg Lars). The Macmillian Pres Ltd. London 1993
.Notes et contre-notes, (İonesco). Editions Gallimard, Paris 1966, p:314
.Points de.suspension (Peter Brook).Editions du Seuil, Paris 1992, p:21
.Açık Kapı (Peter Brook), Metin Balay çevirisi. YKY, İst. 2004, s:87,95
Tiyatro sanatı
.Drama Sanatı, (Efe Fehmi). YKY. İst. 1993, s:106
.İnsanca Bir Tiyatro, (Giorgio Strehler)Mitos-Boyut Yayınl. İst.1995, s:21
.Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı, Temmuz 1996, s:780, 809, 909
.Bir Defterden, (Anday Melih Cevdet). Everest Alfa Yayınl. İst. 2008. s:21
Tiyatro ve Anlatı .
.Textes De Théatre, (Monod Richard). Cedic, Paris,1977, s:118
.Revue Les Cahiers De Prospero, Octobre 1995, s:32
.İnsanca Bir Tiyatro, (Giorgio Strehler). Mitos-Boyut Yayınl. İst. 1995, s:101
Yeni tiyatro anlayışı
.İnsanca Bir Tiyatro, (Giorgio Strehler). Mitos-Boyut Yayınl. İst. 1995, s:27, 30
.Un Théâtre de Situations, (Sartre Jean-Paul). Editions Gallimard, Paris 1973 et 1992, s:183, 209
.Revue Théâtre/Public, no:72, (Nathalie Sarraute)
.Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı, Temmuz 1996, (Firmin Gémier, Craig) .Mimesis sayı:15 (Robert Wilson)
.Çağdaş Tiyatro ve Dramaturgi, (Çamurdan Esen). Mitos Boyut Yayınl. İst. 1996, s: 28→34, 54→58
Le theatre public neoliberal
.La Mise En Scene Contemporaine (Partice Pavis),Armand Colin,Paris 2010, p:282
Metinde konunun önemi
.Edebiyat Kuramları ve Eleştiri (Berna Moran).İletişim Yayınl. İst. 2010, s:150
Metin çözümleme/Yorum
.Göz ve Tin (Maurice Merleau-Ponty). Metis Yayınl. İst. 2003, s:62
Metin/Oyuncu
.İnsanca bir tiyatro (G.Strehler). MitosBoyut Yayınl. İstanbul,1995, s:27
Metin yapısı/Sahne yapısı
.Theatre de l’opprime (Augusto Boal). Editions la decouverte, Paris 1985, p:61
.Oyun Dergisi, Ekim’65, sayı:27 (s:8)
Yazar/İncelemeci
.Karnavaldan Romana (Mikhail Bakhtin), Cem Soydemir çevirisi. Ayrıntı Yayınl. İst. 2001,s:339
Metin ve ayrıntı
.Açık Kapı (Brook), Metin Balay çevirisi. YKY, İst. 2004, s:90
Okur/Seyircinin metni alımlaması
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:13,14,94,95,103,107®117,129
Dilsel anlatımı metin yapan öğeler.
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:24
Kurmaca metin/Oyun
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:139
Kurmaca metin yapısı.
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:4
Metnin kendini anlaşılır kılması
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:107®117
Metnin estetik nesnesi
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:112,116
Bilimsel metin/Kurmaca metin
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s::59
Yapısalcılık ve metin incelemesi
.Poetikaya Giriş (Todorov), Kaya Şahin çevirisi. Metis Yayınl. İst. 2001, s:41®44
Yapısal metin çözümlemesi
.Göz ve Tin (Maurice Merleau-Ponty), Ahmet Soysal çevirisi. Metis Yayınl. İst. 2003, s:45→48
Oyuncu ve/veya metin
.Ataç tiyatroda (Metin And). Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınl. Ankara 1982, s:53
.Tiyatro Nedir (Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu).Mitos-Boyut yayınl. İst. 2006, s:88
.Sahneye koyucu ve dram yapıtı
.Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı (Jean Vilar yazısı). Temmuz 1996, sayı:178. s:942
Sağlam metin
.Hatırlıyorum, (Marcello Mastroianni), Ayça Gülsoy çevirisi. Can yayınl. İst. 1999, s:106
La mise en jeu des textes contemporains
.La Mise En Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin,Paris 2010,s:88
Texte et Scene
.La Mise En Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin,Paris 2010,s:309
Travail textuel
.Mettre En Scene (İngmar Bergman), Actes Sud, Paris 2012, p:34
Texte et İnterpretation
.Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:70
Texte et Enonciation
.Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:91
Texte et Scene dans le theatre d’avantgarde
.Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:
173
Texte et Jeu
.Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:113
Texte et Metteur en scene
.Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:218
Texte et Represantation
.L’analyse des Spectacles (Partice Pavis). Editions Nathan, Paris 1996, p:182,189
Texte avec la voix electronique
.L’analyse Des Spectacles (Partice Pavis). Editions Nathan, Paris 1996, p:203
Texte veut dire Tissu
.Le Plaisir Du Texte (Roland Barthes). Editions du Seuil, Paris, 1973, p:85
Texte et ecrivain dans le drame
.Theorie du Drame Moderne (Peter Szondi). L’Age d’Homme, Lausanne 1983,p:14
De la fidelite: ou la vie difficile du Texte/Representation
La Mise en Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin,Paris 2010,p:299