yorum
  • Tiyatro eleştirisi, eleştirmen
    .Revue Théatre/Public, no:18 (Octobre,Novembre  1977)
    .Tiyatro Dergisi,
    Aralık 1994
    .Tiyatro İçin Küçük Organon, Brecht Bertolt. Mitos-Boyut Yayınları, s:49
    .What İs Theater, Bentley Eric. Horizon Press, N.Y. 1956, p:235
    .Voix Et İmages. De La Scène, Pavis Patrice. Presses Universitaires de Lille,1982, p:135,138 . Anatomie de l’art dramatique, Esslın Martın. Editions Buchet/Chastel, Paris 1979, p:63
    .Türk Tiyatrosu Dergisi (1982) sayı:431 (Darülbedayi Dergisi 35. sayıdan aktarma)
    .Notes et Contre-Notes,
    İonesco Eugène. Editions Gallimard, Paris 1966, s: 186
    .Un Théâtre de Situations, Sartre Jean-Paul, Editions Gallimard, Paris 1973 et 1992, p:103 . Eleştiri Yazıları 1, Benk Adnan, Doğan Kitap, İstanbul 2000, s:133, 134, 259
    .Notes et Contre-Notes, İonesco Eugène, Editions Gallimard, Paris 1966, s:27,145,183 .Theo Angelopoulos, Agorakitaplığı, İst. 2006,  s:172
    .Darülbedayi Dergisi (1932), sayı:24
     .Türk Tiyatrosu Dergisi (1955), sayı:285, 286
    .Ataç Tiyatroda, And Metin, Kültür Ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara 1982, s:22. .Karnavaldan Romana, Bakhtin Mikhail. Ayrıntı Yayınl. 2001, s:339, 340
    .Ataç Tiyatroda, Metin And. Kültür Ve Turizm Bakanlığı Yayınl. Ankara 1982, s:13
    .Denemeler, Konuşmalar, Aksal S.K. YKY, İst. 1998, s:90, 102
    .Poetikaya Giriş, Todorov  Tzvetan,. Metis Yayınları, Ekim 2001, s:3
    .Sahne Dergisi (Yayın Kurulu'nun yazısı), Mart 1981, s:2
    .Kent Oyuncuları Dergisi, Mart 1965, sayı:19, s: 5,11,13,21.
  • Metinde konunun önemi
    .Edebiyat Kuramları ve Eleştiri (Berna Moran).İletişim Yayınl. İst. 2010, s:150
    Metin çözümleme/Yorum
    .Göz ve Tin (Maurice Merleau-Ponty). Metis Yayınl. İst. 2003, s:62
    Metin/Oyuncu
    .İnsanca bir tiyatro (G.Strehler). MitosBoyut Yayınl. İstanbul,1995, s:27
    Metin yapısı/Sahne yapısı
    .Theatre de l’opprime (Augusto Boal). Editions la decouverte, Paris 1985, p:61   
    .Oyun Dergisi, Ekim’65, sayı:27 (s:8)
    Yazar/İncelemeci
    .Karnavaldan Romana (Mikhail Bakhtin), Cem Soydemir çevirisi. Ayrıntı Yayınl. İst. 2001,s:339
    Metin ve ayrıntı
    .Açık Kapı (Brook), Metin Balay çevirisi. YKY, İst. 2004, s:90
    Okur/Seyircinin metni alımlaması
    .Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:13,14,94,95,103,107®117,129
    Dilsel anlatımı metin yapan öğeler.
    .Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:24
    Kurmaca metin/Oyun
    .Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:139
    Kurmaca metin yapısı.
    .Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:4
    Metnin kendini anlaşılır kılması
    .Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:107®117
    Metnin estetik nesnesi
    .Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:112,116
    Bilimsel metin/Kurmaca metin
    .Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s::59
    Yapısalcılık ve metin incelemesi
    .Poetikaya Giriş (Todorov), Kaya Şahin çevirisi. Metis Yayınl. İst. 2001, s:41®44
    Yapısal metin çözümlemesi
    .Göz ve Tin (Maurice Merleau-Ponty), Ahmet Soysal çevirisi. Metis Yayınl. İst. 2003, s:45→48
    Oyuncu ve/veya metin
    .Ataç tiyatroda  (Metin And). Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınl. Ankara 1982, s:53
    .Tiyatro Nedir (Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu).Mitos-Boyut yayınl. İst. 2006, s:88
    .Sahneye koyucu ve dram yapıtı
    .Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı  (Jean Vilar yazısı). Temmuz 1996, sayı:178. s:942
    Sağlam metin
    .Hatırlıyorum
    , (Marcello Mastroianni), Ayça Gülsoy çevirisi. Can yayınl. İst. 1999, s:106
    La mise en jeu des textes contemporains
    .La Mise En Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin,Paris 2010,s:88
    Texte et Scene
    .La Mise En Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin,Paris 2010,s:309
    Travail textuel
    .Mettre En Scene (İngmar Bergman), Actes Sud, Paris 2012, p:34
    Texte et İnterpretation
    .Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:70
    Texte et Enonciation
    .Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:91
    Texte et Scene dans le theatre d’avantgarde           
    .Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:
    173
    Texte et Jeu
    .Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:113
    Texte et Metteur en scene
    .Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:218
    Texte et Represantation
    .L’analyse des Spectacles (Partice Pavis). Editions Nathan, Paris 1996, p:182,189
    Texte avec la voix electronique
    .L’analyse Des Spectacles (Partice Pavis). Editions Nathan, Paris 1996, p:203
    Texte veut dire Tissu
    .Le Plaisir Du Texte (
    Roland Barthes). Editions du Seuil, Paris, 1973, p:85
    Texte et ecrivain dans le drame
    .Theorie du Drame Moderne (Peter Szondi). L’Age d’Homme, Lausanne 1983,p:14
    De la fidelite: ou la vie difficile du Texte/Representation
    La Mise en Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand  Colin,Paris 2010,p:299

*
19y yüzyıl ttrk tiyatrosu, ad, avangard, antik dönem, aydınlatma, adsızlık, anadolu'da tiyatro gösterisi, aeskilos, absürd tiyatro, algı, alımlama, açıkhava tiyatrosu, antik dönem tiyatrosu, avangard tiyatro, brecht, batılılaşma dönemi, biçem, batılılaşma dönemi türk tiyatrosu, ben kavramı, batı tarzı oyunculuk, baskı, burjuva tiyatrosu, barthes, bulvar tiyatrosu, borges, beden, çeviri, çift adlılık, çevre tasarımı, çocuğu tiyatroda oynatmak, çocuğun rol yapması, çocuklara oyun sahneleme, çağdaş metin, düzen karşıtı, diyalog, doğalcı yazar, dram, dans, dramaturgi, epik tiyatro, eleştiri, epik ben, eleştirmek, eski yunan, ezgi, eski yunan tiyatrosu, eski müzikaller, fransız devrimi, gösteri,