yazar
  • .Edebiyat Kuramları ve Eleştiri (Berna Moran).İletişim Yayınl. İst. 2010, s:53 .
    .Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi (Sevda Şener),Adam Yayın.İst.1982,s:143→153    .Theatre De L’opprime (Augusto Boal). Editions la decouverte, Paris 1985, p:148
    .Poetikaya giriş (TzvetanTodorov),Kaya Şahin çevirisi. Metis Yayınl. İstanbul 2001, s:52 .Theorie du Drame Moderne (Peter Szondi). L’Age d’Homme, Lausanne 1983,p::35,71 .Kültür  (R.Williams), Ertuğrul Başer çevirisi. İletişim Yayınl. İst. 1993, s:181,184,185 .Karnavaldan Romana (Mikhail Bakhtin),Cem Soydemir çevirisi. Ayrıntı Yayınl. İst. 2001,s:168
    .Anatomie de l’art dramatique (Martin  Eslin). Buchet/Chastel, Paris 1979, p:69,72
    Texte et Jeu
    .Voix Et İmages de la scene (Partice.Pavis).Presses Universitaires de Lille, 1982, p:113 L’espace
    .Voix Et İmages de la scene (Partice.Pavis).Presses Universitaires de Lille, 1982, p:179 Doğalcılık/Simgecilik
    .İnsanca bir tiyatro (G.Strehler). MitosBoyut Yayınl. İstanbul,1995, s:72
    Doğalcı/Gerçekçi
    İnsanca bir tiyatro (G.Strehler). MitosBoyut Yayınl.
    L’hipernatüralisme et le nouveau roman
    .Points de suspension (Peter Brook).Editions du Seuil, Paris 1992, p:49
    L’hipernatüralisme et Julian Beck (Connection)
    .Points de suspension (Peter Brook).Editions du Seuil, Paris 1992, p:42
    Doğalcı dram
    .Epik Tiyatro (Marianne Kesting),Yılmaz Onay çevirisi. Mitos-Boyut Yayınl. İstanbul, 2005, s:40
    Le moi épique/L’ecrivain naturaliste
    .Theorie Du Drame Moderne (Peter Szondi). L’Age d’Homme, Lausanne 1983, p:60 Classisime/Naturalisme/Existentialisme
    .Theorie Du Drame Moderne (Peter Szondi). L’Age d’Homme, Lausanne 1983, p:85
    Emile Zola/Naturalisme
    .La mise en scene contemporaine (Partice Pavis). Armand Colin,Paris 2010,s:19  
  • Metinde konunun önemi
    .Edebiyat Kuramları ve Eleştiri (Berna Moran).İletişim Yayınl. İst. 2010, s:150
    Metin çözümleme/Yorum
    .Göz ve Tin (Maurice Merleau-Ponty). Metis Yayınl. İst. 2003, s:62
    Metin/Oyuncu
    .İnsanca bir tiyatro (G.Strehler). MitosBoyut Yayınl. İstanbul,1995, s:27
    Metin yapısı/Sahne yapısı
    .Theatre de l’opprime (Augusto Boal). Editions la decouverte, Paris 1985, p:61   
    .Oyun Dergisi, Ekim’65, sayı:27 (s:8)
    Yazar/İncelemeci
    .Karnavaldan Romana (Mikhail Bakhtin), Cem Soydemir çevirisi. Ayrıntı Yayınl. İst. 2001,s:339
    Metin ve ayrıntı
    .Açık Kapı (Brook), Metin Balay çevirisi. YKY, İst. 2004, s:90
    Okur/Seyircinin metni alımlaması
    .Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:13,14,94,95,103,107®117,129
    Dilsel anlatımı metin yapan öğeler.
    .Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:24
    Kurmaca metin/Oyun
    .Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:139
    Kurmaca metin yapısı.
    .Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:4
    Metnin kendini anlaşılır kılması
    .Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:107®117
    Metnin estetik nesnesi
    .Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:112,116
    Bilimsel metin/Kurmaca metin
    .Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s::59
    Yapısalcılık ve metin incelemesi
    .Poetikaya Giriş (Todorov), Kaya Şahin çevirisi. Metis Yayınl. İst. 2001, s:41®44
    Yapısal metin çözümlemesi
    .Göz ve Tin (Maurice Merleau-Ponty), Ahmet Soysal çevirisi. Metis Yayınl. İst. 2003, s:45→48
    Oyuncu ve/veya metin
    .Ataç tiyatroda  (Metin And). Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınl. Ankara 1982, s:53
    .Tiyatro Nedir (Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu).Mitos-Boyut yayınl. İst. 2006, s:88
    .Sahneye koyucu ve dram yapıtı
    .Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı  (Jean Vilar yazısı). Temmuz 1996, sayı:178. s:942
    Sağlam metin
    .Hatırlıyorum
    , (Marcello Mastroianni), Ayça Gülsoy çevirisi. Can yayınl. İst. 1999, s:106
    La mise en jeu des textes contemporains
    .La Mise En Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin,Paris 2010,s:88
    Texte et Scene
    .La Mise En Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin,Paris 2010,s:309
    Travail textuel
    .Mettre En Scene (İngmar Bergman), Actes Sud, Paris 2012, p:34
    Texte et İnterpretation
    .Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:70
    Texte et Enonciation
    .Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:91
    Texte et Scene dans le theatre d’avantgarde           
    .Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:
    173
    Texte et Jeu
    .Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:113
    Texte et Metteur en scene
    .Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:218
    Texte et Represantation
    .L’analyse des Spectacles (Partice Pavis). Editions Nathan, Paris 1996, p:182,189
    Texte avec la voix electronique
    .L’analyse Des Spectacles (Partice Pavis). Editions Nathan, Paris 1996, p:203
    Texte veut dire Tissu
    .Le Plaisir Du Texte (
    Roland Barthes). Editions du Seuil, Paris, 1973, p:85
    Texte et ecrivain dans le drame
    .Theorie du Drame Moderne (Peter Szondi). L’Age d’Homme, Lausanne 1983,p:14
    De la fidelite: ou la vie difficile du Texte/Representation
    La Mise en Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand  Colin,Paris 2010,p:299

*
19y yüzyıl ttrk tiyatrosu, ad, avangard, antik dönem, aydınlatma, adsızlık, anadolu'da tiyatro gösterisi, aeskilos, absürd tiyatro, algı, alımlama, açıkhava tiyatrosu, antik dönem tiyatrosu, avangard tiyatro, brecht, batılılaşma dönemi, biçem, batılılaşma dönemi türk tiyatrosu, ben kavramı, batı tarzı oyunculuk, baskı, burjuva tiyatrosu, barthes, bulvar tiyatrosu, borges, beden, çeviri, çift adlılık, çevre tasarımı, çocuğu tiyatroda oynatmak, çocuğun rol yapması, çocuklara oyun sahneleme, çağdaş metin, düzen karşıtı, diyalog, doğalcı yazar, dram, dans, dramaturgi, epik tiyatro, eleştiri, epik ben, eleştirmek, eski yunan, ezgi, eski yunan tiyatrosu, eski müzikaller, fransız devrimi, gösteri,