-
.Théâtre en jeu, Dort Bernard. Editions du Seuil, Paris 1979, s:318, 323
.DT. Yayınl. İç Eğitim Dizisi, Sokullu Sevinç
.Milliyet Sanat Dergisi, sayı: 288 (1978)
.Tiyatro Nedir, Baltacıoğlu Ismayıl Hakkı, Mitos Boyut Yayınl. İst. 2006, s:61, 134
.Varlık Dergisi, sayı: 919 (1984)
.Tiyatro Nedir (Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu).Mitos-Boyut yayınl. İst. 2006, s:61,134
Türkiye’de çocuk tiyatrosu
.Türk Tiyatrosu Dergisi, sayı:64→67, 69 (1935-1936)
.Türk Tiyatrosu Dergisi, s:63 (1935)
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1941), sayı:130
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1952) sayı:261
.Şehir Tiyatroları Dergisi (70. yıl özel sayısı), İst.1985
.Gelişim Sürecinde Türk Tiyatrosu, Şener Sevda, Alkım Yayınevi, İst. 2003, s:85
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1935) sayı:63
Strehler et le théatre pour enfants
.Theatre en jeu (Bernard Dort). Editions du Seuil, Paris 1979 , p:318
Magic Circus aux enfants
.Theatre en jeu (Bernard Dort). Editions du Seuil, Paris 1979, p:323
Dramatizing the Trauma of İncest and Child Sexual Abuse
.Theatre And Violence, (Theatre Simposium). The University of Alabama Pres, 1999, p:49
Faire jouer des enfants
.Mettre en Scene (Ariane Mnouchkine),Actes Sud,Paris 2009, p:42
-
.Darülbedayi Devrinin Eski Günlerinde, Ozansoy Halit Fahri. Ak Kitabevi, İst.1964, s:52→56,58
.Türk Tiyatrosu Dergisi, sayı 445 (İBŞT 80 yaşında özel sayı), 1995
.Tiyatro Tiyatro Dergisi, sayı: 25 (Nisan 1993) (Agop Ayvaz yazısı)
.Direklerarası, (Arpad Burhan).May Yayınl. İst.1974, s:45
.Yakın Çağlarda Türk Tiyatrosu I (R. A. Sevengil). Kanaat Kütüphanesi, İst.1934, s:100. .Meşrutiyet Tiyatrosu (R. A. Sevengil), M.E.B. Yayınl. İst. 1968, s:212.
-
.Tiyatro İçin Küçük Organon, Brecht Bertolt. Mitos Boyut Yayınl. İst. 1993, s:101 .
.Theatres.(Bernard Dort). Editions du Seuil. Paris 1980, p:148
.İnsanca Bir Tiyatro, Giorgio Strehler, Mitos-Boyut Yayınl. İst. 1995, s:119
.Tiyatro Nedir, Baltacıoğlu Ismayıl Hakkı. Mitos-Boyut Yayınl. İst. 2006, s:54,86
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1939) sayı:99
.Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı, Temmuz 1996, sayı:178 s:964 (Willy Baumeister)
.Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı, Temmuz 1996, (Denis Bablet)
.DT. Yayınl. İç Eğitim Dizisi (Sahneye Koyma Sanatı), s:4-6, 11, 14, 15, 31
Dekor ve oyuncu
Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı. (Alfred Jarry yazısı). Temmuz 1996, sayı:178. s:958
.DT. Yayınl. İç Eğitim Dizisi ( Sahneye Koyma Sanatı), s:15
Çizim dekor
.Tiyatro Yapılarının Gelişmesi, ( Hasan Kuruyazıcı ). İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Yayınl. İst. 2003, s:55
.DT. Yayınl. İç Eğitim Dizisi (Sahneye Koyma Sanatı), s:6
Türkiye’de dekor
.Direklerarası (Burhan Arpad). May Yayınl. İst.1973 s:43
.Turne Tiyatrocuları, (Oktay Güzeloğlu) . Hiç Yayınl. İst. 2003, s:50
.Osmanlı Tiyatrosu, (Metin And). Dost Kitabevi,1999, s:38,161
.Sahnede Elli Sene, Ahmet Fehim, Mitos-Boyut Yayınl. İst. 2002, s:121
.Geçmişten Günümüze İstanbul Tiyatroları I, (R.A.Sevengil’den aktarma) Pekman Yavuz. Y.K.Y. 2011, s:112
.Geçmişten Günümüze İstanbul Tiyatroları II, (R.A.Sevengil’den aktarma) Pekman Yavuz. Y.K.Y. 2011, s:106
.Tiyatro Yapılarının Gelişmesi, (Hasan Kuruyazıcı). İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Yayınl. İst. 2003, s: 7,55,59,61,76,78
.Türk Tiyatrosunun Evreleri, (Metin And).Turhan Kitabevi,İst. 1983, s:299
.Tanzimat Tiyatrosu (R.A.Sevengil), M.E.B.İstanbul 1961,s:224,271
Türkiye’de dekorsuz oyunlar
.Ataç tiyatroda (Metin And). Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınl. Ankara 1982, s:117
Doğalcı tiyatroda dekor
.Sahneye Koyma Sanatı (DT Yayınl.), s:4-6,11,14,15
Doğalcı tiyatroda dekor/oyuncu
.Sahneye Koyma Sanatı (DT Yayınl.), s:15
Çizim dekordan gerçek dekora.
Sahneye Koyma Sanatı (DT Yayınl.), s:6
Antikite ve Shakespeare dönemi
Sahneye Koyma Sanatı (DT Yayınl.), s:31
Eléments de constructions contre le decor
.Leçons de Milan (T. Kantor). Actes Sud-Papiers, Paris 1990, p:33
Dekorda diyalektik
.Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı (Willy Baumeister yazısı). Temmuz 1996, sayı:178. s:964
Dekor sözcüğü zaman aşımına uğramıştır
.Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı (Denis Bablet yazısı). Temmuz 1996, sayı:178. s:970
İleri tiyatroda kostüm ve dekor
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1939) sayı:99
Antrakt perdesi
.Sanat Dünyamız dergisi (Emre Aracı yazısı). Yapı Kredi Yayınları, Bahar 2007,sayı:102, s:76
Rideau et Perspective sur scene
.Ecrits Sur Le Theatre (Roland Barthes), Editions du Seuil, Paris 2002, p:181
Decor au theatre grec ancien
.Ecrits Sur Le Theatre (Roland Barthes), Editions du Seuil, Paris 2002, s:325
Diminuer le decor d’avant-garde
.Ecrits Sur Le Theatre (R. Barthes), Ed. du Seuil, Paris 2002, s:301
Le decor ordinaire et celui de Brecht
.Ecrits Sur Le Theatre (Roland Barthes), Editions du Seuil, Paris 2002, s:274
-
.Alternatif Tiyatro, (Sokullu Sevinç). D.T. Yayınl. İç Eğitim Dizisi
.Voix et images de la scène, (Pavis Partice). Prsses Universitaires de Lille,1982, s:65, 180, 181, 211
.Defterler 1, (Camus Albert). İthaki Yayınl. İst. 2002, s:182
.Tiyatro İçin Küçük Organon, (Brecht Bertolt). Mitos-Boyut Yayınl. İst. 1993, s:113
.Un Théâtre de Situations, (Sartre Jean-Paul). Editions Gallimard, Paris 1973 et 1992, s:29, 99, 183, 209, 205
.Anatomie de l’art dramatique, (Esslin Martin). Editions Buchet/Chastel, Paris 1979, s:39, 121
.Comme Je Le Pense, (rrault Jean-.Louis). Editions Gallimard, Paris 1975, s:180-184
.Revue Alternatives Theatrales, no: 40
.İnsanca Bir Tiyatro, (Giorgio Strehler). Mitos-Boyut Yayınl. İst. 1995, s: 25, 33, 106
.Leçons de Milan, (Kantor Tadeusz). Actes Sud, Paris 1990, s:16
.Notes et Contre-notes, (İonesco Eugène), Editions Gallimard, Paris 1966, p:184, 226, 227, 367
.Bernard-Marie Koltes, (Ubersfeld Anne). Actes-Sud, Paris 1999, s: 122,192
.Commentaire Sur Les Pieces De Guerre, (Bond Edward). L’Arche, Paris 1994 s:124, 184, 187, 198→200
.Açık Kapı, (Brook Peter). YKY, İst. 2004, s:68, 79
.Denemeler, Konuşmalar, (Aksal Sabahattin Kudret), YKY, İstanbul 1998, s: 59
.Edebiyat Üstüne Söyleşiler, (Alain). Say Yayınl.İst. 1985, s:113, 117 .Tiyatro Nedir, (Baltacıoğlu Ismayıl Hakkı). Mitos-Boyut Yayınl. İst. 2006, s:125,127
.Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı, Temmuz 1996
.Camera Lucida, (Barthes Roland). Altıkırkbeş Yayın, İst. 1996, s:38 .Türk Tiyatrosu Dergisi, sayı:255, 366
.DT Oyun Broşürü (1978), sayı:69 (Vedat Günyol)
Tiyatro yazımı
.Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı, Temmuz 1996, (Turgut Özakman, Strinberg)
.Damla Damla, (Ağaoğlu Adalet). Alkım Yayınevi, İst. 2004, s:213 Tiyatro ve Din
.Commentaire Sur Les Pieces De Guerre Et Le Paradoxe De La Paix, (Bond Edward). L’Arche, Paris 1994,, s:64, 184
Tiyatronun yapısı
.Un Théâtre de Situations, (Sartre Jean-Paul). Editions Gallimard, Paris 1973 et 1992, s:205
.La Représentation, Emancipée. (Dort Bernard). Actes Sud. Paris 1988, s:173
.Anatomie de l’art dramatique, (Esslin Martin). Editions Buchet/Chastel, Paris 1979, s:38
Tiyatro ve Spor
.Theater As Action, (Kleberg Lars). The Macmillian Pres Ltd. London 1993
.Notes et contre-notes, (İonesco). Editions Gallimard, Paris 1966, p:314
.Points de.suspension (Peter Brook).Editions du Seuil, Paris 1992, p:21
.Açık Kapı (Peter Brook), Metin Balay çevirisi. YKY, İst. 2004, s:87,95
Tiyatro sanatı
.Drama Sanatı, (Efe Fehmi). YKY. İst. 1993, s:106
.İnsanca Bir Tiyatro, (Giorgio Strehler)Mitos-Boyut Yayınl. İst.1995, s:21
.Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı, Temmuz 1996, s:780, 809, 909
.Bir Defterden, (Anday Melih Cevdet). Everest Alfa Yayınl. İst. 2008. s:21
Tiyatro ve Anlatı .
.Textes De Théatre, (Monod Richard). Cedic, Paris,1977, s:118
.Revue Les Cahiers De Prospero, Octobre 1995, s:32
.İnsanca Bir Tiyatro, (Giorgio Strehler). Mitos-Boyut Yayınl. İst. 1995, s:101
Yeni tiyatro anlayışı
.İnsanca Bir Tiyatro, (Giorgio Strehler). Mitos-Boyut Yayınl. İst. 1995, s:27, 30
.Un Théâtre de Situations, (Sartre Jean-Paul). Editions Gallimard, Paris 1973 et 1992, s:183, 209
.Revue Théâtre/Public, no:72, (Nathalie Sarraute)
.Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı, Temmuz 1996, (Firmin Gémier, Craig) .Mimesis sayı:15 (Robert Wilson)
.Çağdaş Tiyatro ve Dramaturgi, (Çamurdan Esen). Mitos Boyut Yayınl. İst. 1996, s: 28→34, 54→58
Le theatre public neoliberal
.La Mise En Scene Contemporaine (Partice Pavis),Armand Colin,Paris 2010, p:282
-
.Tiyatro için Küçük Organon (B. Brecht.), Ahmet Cemal çevirisi. Mitos Boyut Yayınl. İst. 1993, s:103 .Anatomie de l’art dramatique (Martin Eslin). Buchet/Chastel, Paris 1979, p:19
Tiyatro ve Edebiyat .Theatre Notebook:1947-1967 (Jan Kott). Doubleday & Company, İnc. NY. 1968, p:259
Tiyatro ve Sinema .Mettre En Scene(Ariane Mnouchkine), Actes Sud, Paris 2009, p:85 .Mettre En Scene (İngmar Bergman), Actes Sud, Paris 2012, p:18,19
Tiyatro/Fotoğraf Camera Lucida (Roland Barthes), Reha Akçakaya çevirisi. Altıkırkbeş Yayın, İst. 1996, s:38
Tiyatro/Müzik/Resim. . .Notes et Contre-notes (İonesco). Gallimard, Paris 1966, p:193
Sinema/Roman/Tiyatro .Theatre de Situations (J.P. Sartre), Folio, p:23-28
Sinema-Tiyatro mücadelesi Darülbedayi Dergisi (1930) sayı:2,s:10
Tiyatro/Sinema .L’analyse Des Spectacles (Partice Pavis). Editions Nathan, Paris 1996, p:101 .Denemeler, Konuşmalar (S. K. Aksal). YKY İst. 1998, s: 57
Tiyatro/Roman .Denemeler, Konuşmalar (S. K. Aksal). YKY İst. 1998, s:119
-
.Dünya Bir Sahnedir, Ofluoğlu Mücap, Mitos Boyut Yayınl. İst. 1995, s: 121, 149
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1952) sayı:258, s:9→15
.Tiyatro Nedir, Baltacıoğlu Ismayıl Hakkı, Mitos-Boyut Yayınl. İst. 2006, s:139
.Ahmet Fehim Bey’in Hatıraları, Tercüman Gazetesi/1001 Temel Eser, İst. 1977, s:200
.Meşrutiyet Tiyatrosu, Sevengil Refik Ahmet. Milli Eğitim Basımevi, İst. 1968, s:177
.Yakın Çağlarda Türk Tiyatrosu, 2. cilt, Sevengil Refik Ahmet
.Darülbedayi Dergisi (1930) sayı:13
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1938), sayı:95
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1939), sayı:99
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1952), sayı:265
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1953) (Tiyatro Özel Sayısı)
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1954) sayı:279
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1956) sayı:296, 297, 300
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1959) sayı:321
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1960) sayı:323
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1962) sayı:343, 344, 345
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1963) sayı:347, 348, 349
.Oyun Dergisi, (And Metin yazısı).(1964), sayı:11,17, 359
.Oyun Dergisi (1965), sayı:24
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1966) sayı:369, 370
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1967) sayı:30, 372, 373
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1969) sayı: 383, 384
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1970) sayı: 387, 389
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1974) sayı:408, 409
.Şehir Tiyatrosu Dergisi, sayı:440 (“Tiyatromuz 70 Yaşında” özel sayısı)
.Oyun Dergisi (1979), sayı:2,3,4,5
.Oyun Dergisi (1980), sayı:25
.Yirminci Asır (1953), sayı:21
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1995) sayı:445
.Tiyatro’74 Dergisi, sayı: 24, 25
.Geçmişten Günümüze İstanbul Tiyatroları I, (Karaboğa Kerem).YKY. İst.2010, s:103, 122
.Geçmişten Günümüze İstanbul Tiyatroları III, (Özsoysal F., Balay M). YKY İst.2010, s:32
.Türk Tiyatrosunun Evreleri, (And Metin). Turhan Kitabevi, İst. 1983, s:295
.Yakın Çağlarda Türk Tiyatrosu II (R.A.Sevengil). Kanaat Kütüphanesi, İst.1934, s:10,18,38,64,72,78
Tepebaşı Tiyatrosu
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1961) sayı:335
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1962) sayı:345
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1971) sayı:393
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1984) sayı:438
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1995) sayı:445
.Türk Tiyatrosu Dergisi, İBŞT 80. yıl özel sayısı (445)
.Türk Tiyatrosunun Evreleri, (And Metin). Turhan Kitabevi, İst. 1983 (ön kapak içi)
Kahvelerde tiyatro
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1975) sayı:417
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1976) sayı:419
-
İzmir turneleri
.İzmir Fiarı turnesi nüshası, Türk Tiyatrosu Dergisi (1936) sayı: 69’dan sonra
.İzmir turnesi, son günleri, Türk Tiyatrosu Dergisi (1959) sayı:317, 318
.İzmir Fuarı Açıkhava temsilleri, DT Broşürü (1975), sayı:62
.Teb Oyun Dergisi, Yaz 2010, sayı:06 (Özdemin Nutku yazısı)
İzmir dışındaki Anadolu turneleri
.Türk Tiyatrosu Dergisi, sayı:92, 116, 240, 250, 259, 271, 316→318, 321, 323, 324, 326, 329, 334→336, 338, 343→349, 352, 354, 358→;361, 423, 431,438, 363, 365, 367, 370, 372
.Ahmet Fehim Bey’in Hatıraları, Tercüman Gazetesi/1001 Temel Eser, İst. 1977
.Teb Oyun Dergisi (Turne dosyası)
.Turne Tiyatrocuları, (Güzeloğlu Oktay). Hiç Yayınl. İst. 2003
.Darülbedayi Dergisi (1931) sayı:17, 40
.Darülbedayi Dergisi (1932) sayı:30
.Teb Oyun Dergisi, Yaz 2010, sayı:6 (Vasfi Rıza Zobu)
.Türk Tiyatrosunun Evreleri, And Metin. Turhan Kitabevi, İst. 1983, s:298
.Yakın Çağlarda Türk Tiyatrosu II(R.A.Sevengil). Kanaat Kütüphanesi, İst.1934, s:78. Yurtdışı turneleri
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1967) sayı:372
.Türk Tiyatrosu Dergisi, sayı:370
.Yirminci Asır Dergisi (1953), sayı:21
.DT Broşürü (1971), sayı:53 (Lütfi Ay)
.Yakın Çağlarda Türk Tiyatrosu II (R.A.Sevengil). Kanaat Kütüphanesi, İst. 1934, s:78
-
. Tiyatro Nedir, (Baltacıoğlu Ismayıl Hakkı). Mitos-Boyut Yayınl. İst. 2006, s:163
.Yakın Çağlarda Türk Tiyatrosu, (Sevengil Refik Ahmet). 2.cilt, s:83 .Türk Tiyatrosu Dergisi (1978) sayı:424 (Güngör Dilmen)
.Oyun Dergisi (1965), sayı:27 (Max Frisch, Claus Bremer)
.Shakespeare 1, (Mina Urgan). İst. Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınl. İst. 1973, s:61
.Yakın Çağlarda Türk Tiyatrosu I (R.A.Sevengil). Kanaat Kütüphanesi, İst.1934, s:22,48,64,70,107
.Yakın Çağlarda Türk Tiyatrosu II (R.A.Sevengil). Kanaat Kütüphanesi, İst.1934, s:2,18,32,83
.Bir Hikaye-i Sevda (Halid Ziya Uşaklıgil), İnkilap Kitabevi. İst. 1987,s:138,139
-
.What is Theater, (Bentley Eric). Horizon Press, N.Y. 1956, s:245, 248, 254
.Homo Ludens, (Huizinga Johan). Ayırıntı Yayınl. İst. 1995, s:177, 178
.Notes et Contre-notes, (İonesco Eugène). Editions Gallimard, Paris 1966, s:310
. .Commentaire sur les pièces de guerre et le paradoxe de la paix, (Bond Edward). L’Arche, Paris 1994, s:58, 62, 64, 122
.Fantastik, (Tzvetan Todorov). Metis Yayınl. İst. 2004 s:19
.Tiyatro Nedir, (Baltacıoğlu Ismayıl Hakkı). Mitos-Boyut Yayınl. İst. 2006, s:158
.Cogito Dergisi, Bahar’08, sayı:54
.Defterler 1, (Camus Albert). İthaki Yayınl. İst. 2002 s: 114
.Edebiyat Üstüne Söyleşiler, Alain. Say Yayınl.İst. 1985 s:286
.Karnavaldan Romana, (Bakhtin Mikhail). Ayrıntı Yayınl. İst. 2001, s:141
.Le Théâtre De L’opprimé, (Boal Augusto). Editions la decouverte, Paris, 1985, s:101
. .Kültür, (Williams Raymond9. İletişim Yayınl. İst. 1993, s:160, 177
.Textes De Théâtre, (Monod Richard). Cedic Paris 1977, s:123, 125
.Aktörlük Üzerine Aykırı Düşünceler, (Diderot). Sosyal Yayınl. İst. 1984, s:64
.Revue Printemps Des Comédiens, 9 Juin/ 11 Juillet'92
.Denemeler, Konuşmalar, (Aksal Sabahattin Kudret). YKY, İstanbul 1998, s: 178, 179
. .Gülme, (Bergson Henry). M.E.B.Yayınları, İstanbul 1989, s:42
.Homo Ludens, (Huizinga Johan). Ayrıntı Yayınl. İst. 1995, s:33, 92, 195
.Edebiyat Üstüne Söyleşiler, (Alain). Say Yayınl.İst. 1985. s:115, 116
.Epik Tiyatro, (Kesting Marianne). Mitos Boyut Yayınl. İst. 2005, s:28, 29
.Shakespeare, Jonson, Molière, (Grene Nicholas). Barnes&Noble .Books, New Jersey U.S.A. 1980, s: 42, 214, 215
.L’Ecriture comique, (Sareil Jean). Presses Universitaires de France,1984,s:46
. .Zaman/Zemin/Zuhûr, (Güçbilmez Beliz). Deniz Kitabevi, İst. 2006, s:46, 82
.Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi, (Sevda Şener). Adam Yayıncl. İst.1982, s:82,127.
Tragedya ve Şiddet
.Edebiyat ve Kötülük, (Bataille Georges). Ayrıntı Yayınl. İst. 1977, s:18
.Violence in drama, Cambridge University Press 1991, s: 3→33
.Political Violence in Drama, (Dahl Mary Karen).U M I Research Press 1987,1984, s:2
Tragedya/Komedya/Trajikomedi
.Gülme, (Bergson Henry). M.E.B.Yayınları, İstanbul 1989, s: 107, 108
.Psychocritique du genre comique, (Mauron Charles). Librairie José Corti, Paris 1964, s:24, 27, 36, 37, 58
.Tiyatronun Sorunları, (Dürrenmatt Friedrich). Gündoğan Yayınları, İst. 1995 s:34→41 .Mimesis 3, s:239
-
İngiliz burjuva tiyatrosu
.Kültür (R.Williams). İletişim Yayınl. s:176,180,
Burjuva Tiyatrosu/Eleştirel Tiyatro.
.Theatre de Situations (J.P. Sartre), Folio, p:205
.Tiyatro için Küçük Organon (B. Brecht.), Ahmet Cemal çevirisi. Mitos Boyut Yayınl. İst. 1993, s:112
.Göstergebilimsel Serüven (R. Barthes), Mehmet Rifat, Sema Rifat çevirisi. Kaf yayıncılık, İst. 1999, s:167
Burjuva sahnesi
.Ecrits Sur Le Theatre (R. Barthes), Ed. du Seuil, Paris 2002,p:162
Bulvar tiyatrosu
.Eleştiri yazıları (Adnan Benk). Doğan Kitap,İstanbul 2000,s:66
.Theatre De L’opprime (Augusto Boal). Editions la decouverte, Paris 1985, p:131
.Ecrits Sur Le Theatre (R. Barthes), Ed. du Seuil, Paris 2002, p:86
Bulvar tiyatrosu ve karşıtı
.Comme Je Le Pense (J.L.Barrault). Gallimard, Paris 1975, p:130
Burjuva tiyatrosu ve seyircisi.
.Ecrits Sur Le Theatre (R. Barthes), Ed. du Seuil, Paris 2002,p::63
-
La performance au theatre .Voix et İmages de La Scene (Partice Pavis). Presses Universitaires de Lille, p:180
.L’analyse Des Spectacles (Partice Pavis). Editions Nathan, Paris 1996, p:55,59,236, 247, 286,296,298
Performans ve sosyal bilimler .Mimesis 16
Mise en scene/Performance .La mise en scene contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin, Paris 2010, s:44,51,124, 209,237,310 Performance studies/Theatre studies .La mise en Scene contemporaine (Patrice Pavis), Armand Colin,Paris 2010, s:69 Performans-Postdramatique
.La mise en Scene contemporaine (Patrice Pavis), Armand Colin,Paris 2010,s:69,310,311
.Ecrits Sur Le Theatre (Roland Barthes), Editions du Seuil, Paris 2002, s:81,82
-
Lorca'yı sevmiyorum
.Borges'le Söyleşi (R.Burgin), Alber Sabanoğlu çevirisi. Mitos Yayınl. İstanbul 1994, s:98
Bernarda Alba’nın evi
.Epik Tiyatro (Marianne Kesting),Yılmaz Onay çevirisi. Mitos-Boyut Yayınl. İstanbul 2005, s:124,127
.Theorie Du Drame Moderne (Peter Szondi). L’Age d’Homme, Lausanne 1983, p:82
Bernarda Alba’nın Evi’nde şiddet
.Violence in drama. Cambridge University Press, 1987, p:203
Kanlı Düğün
.Theorie Du Drame Moderne (Peter Szondi). L’Age d’Homme, Lausanne 1983, p:125,127
Kanlı Düğün’de şiddet
.Violence in drama. Cambridge University Press, 1987, p:203
Lorca ve Schehadé
Epik Tiyatro (Marianne Kesting),Yılmaz Onay çevirisi. Mitos-Boyut Yayınl. İstanbul 2005, s:121
Mariana Pineda
.Epik Tiyatro (Marianne Kesting),Yılmaz Onay çevirisi. Mitos-Boyut Yayınl. İstanbul 2005, s:122
Don Perlimpin ile.Belisa’nın bahçede sevişmesi.
.Epik Tiyatro (Marianne Kesting),Yılmaz Onay çevirisi. Mitos-Boyut Yayınl. İstanbul 2005, s:122
Kunduracının harika karısı
.Epik Tiyatro (Marianne Kesting),Yılmaz Onay çevirisi. Mitos-Boyut Yayınl. İstanbul 2005, s:122
Mariana Pineda
.Epik Tiyatro (Marianne Kesting),Yılmaz Onay çevirisi. Mitos-Boyut Yayınl. İstanbul 2005, s:122
Dona Rosita bekâr kalıyor
.Epik Tiyatro (Marianne Kesting),Yılmaz Onay çevirisi. Mitos-Boyut Yayınl. İstanbul 2005, s:124
Yerma
Epik Tiyatro (Marianne Kesting),Yılmaz Onay çevirisi. Mitos-Boyut Yayınl. İstanbul 2005, s:124,127
Lorca ile oyunları üzerine
.Mimesis 3, s:85
Eskicinin Tazesi
DT oyun broşürü (1978), sayı:69, (Can Yücel yazısı)
-
.Theatre en jeu (Bernard Dort). Editions du Seuil, Paris 1979, p:20,22,251
.Samuel Beckett Tiyatrosu (Ayşegül. Yüksel).Yapı Kredi Yayınl. İst. 1992, s:41
.L'espace vide (Peter Brook). Points/Seuil, p:79,88
Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis).Presses Universitaires de Lille, 1982, p:175,178,182,
.Theatre de Situations (J.P. Sartre), Folio, p:187,189,192,202,
.Points de suspension (Peter Brook).Editions du Seuil, Paris 1992, p:65,69,74,
.İnsanca bir tiyatro (G.Strehler). MitosBoyut Yayınl. İstanbul,1995, s:89
.L’analyse Des Spectacles (Partice Pavis). Editions Nathan, Paris 1996, p::286
.Tanrı Yargısının İşini Bitirmek İçin (Artaud), Nisan Yayınları, s:71
.20.Yüzyıl Tiyatrosunda Estetik Düşünce (N. Uğur Özüaydın). Mitos Boyut yayınları, İst. 2006,s:98
.İmaginations Melodramatiques (Peter Brooks), Editions Classiques Garnier, Paris 2010, s:100
.La mise en scene contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin,Paris 2010,s:24,46,
.Ecrits sur le Theatre (Roland Barthes), Editions du Seuil, Paris 2002, s:300
Sahneye Koyma ve Metafizik
.Mimesis 2 s:5
Vahşet Tiyatrosu, İkinci Manifesto
.Mimesis 1 s:12
Genet/Artaud.
.Theatre de Situations (J.P. Sartre), Folio, p:188
Vahşet
.Tanrı Yargısının İşini Bitirmek İçin (Artaud). Nisan Yayınları, s:44,49
-
Godot'yu Beklerken
.Drama from İbsen to Brecht (R.Williams). Penguin Books, 1968, p:343
.Theatre en Jeu (B. Dort).Editions du Seuil, Paris 1979,p:16
.Epik Tiyatro (Marianne Kesting),Yılmaz Onay çevirisi. Mitos-Boyut Yayınl. İstanbul 2005,
s:18,33,44,74,130
.The Theatre of the Absurd (Martin Esslin). Penguin Books,1968,p:29
.Theatre Notebook 1947-1967 (Jan Kott), 1968,p:241
.Commentaire sur les pieces de guerre (Edward Bond).L'Arche,Paris 1994,p71,75,84
.Theorie du drame moderne(Peter Szondi).L'Age d'Homme,Lausanne 1983, s:76
.Küçük Sahne tiyatro dergisi, sayı:18 (1955)
.Denemeler,Konuşmalar (S.K.Aksal). YKY,İstanbul 1998, s:181
Happy Days
.Theatre Notebook 1947-1967 (Jan Kott), 1968,p:262
.Points de suspension (Peter Brook).Editions du Seuil, Paris 1992,p:50
Oyun Dergisi, sayı:8 (1964), (Ferit Edgü yazısı)
Oyun Sonu
.Theatre Notebook 1947-1967 (Jan Kott),1968,p:262
.L'espace Vide (P. Brook). Editions du Seuil, Paris 1968,p:84
.Çağdaşımız Shakespeare (Jan Kott).Mitos-Boyut Yayınl. İst. s:125,132,136
.Epik Tiyatro (Marianne Kesting),Yılmaz Onay çevirisi. Mitos-Boyut Yayınl. İstanbul 2005,
s:131
.Kültür (R.Williams).İletişim Yayınl.s:192
Sözsüz Oyun
.Epik Tiyatro (Marianne Kesting),Yılmaz Onay çevirisi. Mitos-Boyut Yayınl. İstanbul 2005,
s:131
Adlandırılamayan
.Poetikaya giriş (TzvetanTodorov).Metis Yayınl. İstanbul 2001, s:74
Le monologue interieur
Anatomie de l'art dramatique (Martin Esslin). Buchet/Chastel,Paris 1979,p:21
Beckett'te son, Sessizliktir.
.İnsanca bir tiyatro (G.Strehler). MitosBoyut Yayınl. İstanbul,1995, s:186
La recherche du moi.
.Theatre de l'Absurde (M. Esslin).Buchet/Chastel, Paris 1977,p:27
Beckett'in anlam yıpratması
.Eleştiri yazıları (Adnan Benk). Doğan Kitap,İstanbul 2000,s:311
Beckett est essentiellement tragique
.Notes et Contre-notes (İonesco). Gallimard, Paris 1966,p:195
Yaşamaya karşı yorgunluk
.Epik Tiyatro (Marianne Kesting),Yılmaz Onay çevirisi. Mitos-Boyut Yayınl. İstanbul 2005,
s:128
Trajik kavramı
.Tatlı Şiddet (Terry Eagleton). Ayrıntı Yayınl. İst. 2012,s:73
Godot adulte.
.Ecrits sur le theatre (R. Barthes), Ed.du Seuil, Paris 2002,p:87
.Beckett/Godot/Beklemek
.Hayatın Anlamı (Terry Eaglton), Ayrıntı yayınl. İst. 2012, s:83›88
Çehov, Beckett, Yetişkin Godot,Kafka/Postmodernizm
.Hayatın Anlamı (Terry Eaglton), Ayrıntı yayınl. İst. 2012, s81
Textes postbeckettiens
.La mise en scene contehporaine (Partice Pavis), Armand Colin,Paris 2010, p:52
-
.Theatres.(Bernard Dort). Editions du Seuil. Paris 1980, p:146
.Dekoratör, Sahne ressamı.
Sahneye Koyma Sanatı (DT Yayınl.), s:5
Dekorcu oyunu sahneye koyanla işbirliği yapmalıdır
Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı (Theo Otto yazısı). Temmuz 1996, sayı:178. s:967
Oyunun müziğini yapanla dekorcu sahneye koyucuya bağlıdır
Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı (Peter (Brook yazısı).Temmuz 1996, sayı:178. s:969
tiyatroda işbirliği,
-
.Zaman/Zemin/Zuhur (Beliz Güçbilmez) Deniz Kitabevi, Ankara 2006, s:93,122
.Geçmişten Günümüze İstanbul Tiyatroları I. YKY, İstanbul 2011,s:26
.Geçmişten Günümüze İstanbul Tiyatroları I!, YKY, İstanbul 2011,s:73
.Yaşadığım Gibi (A.H.Tanpınar). Dergah Yayınl. İstanbul 2006, s:44,45
Gülnihal
.Zaman/Zemin/Zuhur (Beliz Güçbilmez) Deniz Kitabevi, Ankara 2006, s:103
Vatan yahut Silistre
.Yaşadığım Gibi (A.H.Tanpınar). Dergah Yayınl. İstanbul 2006, s:30
.Osmanlı Tiyatrosu (M. And). Dost Kitabevi,Ankara 1999,s:70
Namık Kemal ve tiyatro
.Dünya Bir Sahnedir (Mücap Ofluoğlu). Mitos-Boyut Yayınl. İstanbul 1995, s:105
.Osmanlı Tiyatrosu (M. And). Dost Kitabevi, Ankara 1999, s 168,203
.Akif Bey hakkında Muhsin Ertuğrul’a mektup
.Türk Tiyatrosu Dergisi (R.Nuri Güntekin yazısı), (1959) sayı:321
Güllü Agop’un kumpanyasında Namık Kemal oyunları
.Vartovyan Kumpanyası Ve Yeni Osmanlılar (Fuat Güllü). bgst Yayınl. İst.2008 s: 97→129
Vatan Yahut Silistre yasağı
.Vartovyan Kumpanyası Ve Yeni Osmanlılar (Fuat Güllü), bgst Yayınl. İstanbul 2008 s:69
.Şair Evlenmesi Dolmabahçe Sarayı Tiyatrosu için mi yazılmıştı?
.Oyun Dergisi (M.And yazısı), (1964), sayı:16
.Yakın Çağlarda Türk Tiyatrosu I,II, (R.A.Sevengil). Kanaat Kütüphanesi, İst.1934, s:23.74
Besa oyununda seyirci
.Osmanlı Tiyatrosu (M. And). Dost Kitabevi Yayınl. Ankara 1999,s:115
Namık Kemal ve Tiyatro.
.Tanzimat Tiyatrosu (R.A.Sevengil), M.E.B.İstanbul 1961, s:161
.Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi (Hilmi Ziya Ülken). Ülken Yayınl. İst. 2010, s:98
.Babalar ve Oğullar (Jale Parla), İletişim Yayınl.İst. 2010 (8. baskı), s:23→51….
”Vatan yahut Silistre”de kadının rolü
. Bir Elde İğne Bir Elde Kitap (Şessettin Sami), Kitapyayınevi, İst. 2008, s:10
Namık Kemal’in dili
Türkiye’de Çağdaşlaşma (Niyazi Berkes),YKY İstanbul 2002,s:290
-
.Direklerarası (Orhan Arpad),May Yaınları, İstanbul 1974, S68
.Darülbedayi Devrinin Eski Günlerinde (H,F,Ozansoy).Ak Kitabevi,İst. 1964, S:38,40
.Operet 8 Tablo (Burhan Arpad).İzlem Yayınl. İstanbul 1964, s:17
.Türkiye Ermenileri Sahnesi ve Çalışanları (Şarasan), bgst Yayınl. İst. 2008, s:125
.Sahnemizin Değerleri (A. Madat), Osmanbey Basımevi, Cilt 2, İstanbul 1944 s:76
-
.Voix Et İmages de la scene (Partice.Pavis).Presses Universitaires de Lille, 1982, p:16,76,77,86,87,90,174,213,219
.Theatre de Situations (J.P. Sartre), Folio, p:104
.Tiyatro için Küçük Organon (B. Brecht.), Ahmet Cemal çevirisi. Mitos Boyut Yayınl. İst. 1993, s:106
.Anatomie de l’art dramatique (Martin Eslin). Buchet/Chastel, Paris 1979, p:21,27,49,55
.Shakspeare ve Hamlet (Mina Urgan). Altın Kitaplar Yayınevi, İst. 1984, s:76,81
.Points de suspension (Peter Brook).Editions du Seuil, Paris 1992, p:166,173,330
.Bir Aktör Hazırlanıyor (Stanislavski), Suat Taşer çevirisi. Yazko Yayınl. İst. 1983, s:217
.L’analyse Des Spectacles (Partice Pavis). Editions Nathan, Paris 1996, p:221,222,230,296
.Tiyatro Nedir (Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu).Mitos-Boyut yayınl. İst. 2006, s:86
.Commentaire sur les pieces de guerre.(E. Bond).L’Arche, Paris 1994, p:120
.Verbal Violence in Contemporary Drama (Jeannette R. Malkın), Cambridge University Press 1992, p:227
.Karnavaldan Romana (Mikhail Bakhtin),Cem Soydemir çevirisi. Ayrıntı Yayınl. İst. 2001, s:328,329
.Şiddetin Mitolojisi (Derleyen: Veysel Atayman). Donkişot yayınl. İst. 2002, s:18
.Le Diable C’est L’ennui (Brook). Acües Sud-Papiers, Paris 1991, p:27,41
.Açık Kapı (Brook), Metin Balay çevirisi. YKY, İst. 2004,s:19,28,35,69
.Theatre de l'Absurde (M. Esslin). Buchet/Chastel, Paris 1977, p:392
.La Mise en Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin,Paris 2010, p:75,85,86,182,285,297,296
.Mettre En Scene (Ariane Mnouchkine), Actes Sud, Paris 2009, p::39,68
.Edebiyat Üstüne Söyleşiler (Alain), Asım Bezirci çevirisi, Say, İstanbul 1985, s:114
.Mettre En Scene (İngmar Bergman), Actes Sud, Paris 2012, p::44
.Çağdaş Tiyatro Ve Dramaturgi (Esen Çamurdan). Mitos-Boyut yayınl. İst. 1996, s:51→54)
.Drama Sanatı (F.Efe). Yapı Kredi Yayınl. İst. 1993, s:11,61,103,104,105
Seyirci/Sahne
.Sahneye Koyma Sanatı (DT Yayınl.), s:31,47,54,75
Seyirci/Gestus
.Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis).Presses Universitaires de Lille, 1982, p:86
.What İs Thater (E.Bentley).Bilkent, PN 2266 P46, s:241,242
Le parcours du spectateur
.La Representation Emancipee (Bernard .Dort. Actes Sud, Paris 1988, p:71,181
.Theatres.(Bernard Dort). Editions du Seuil. Paris 1980, p:151,152,155,156
Le regard du spectateur
.Theatre de Situations (J.P. Sartre), Folio, p:26
Oyuncu ve Seyirci
.Mimesis 3, s:215
.Leçons de Milan (T. Kantor). Actes Sud-Papiers, Paris 1990, p::51,53
.Points.de suspension (Peter Brook).Editions du Seuil, Paris 1992, p:167
.99 Yüz (Cemal Süreya),YKY, İstanbul 2010,s:43
Seyircinin sahne dışına çıkartılması (17. y.y)
.Dictionnaire Encyclopedique du Theatre (Michel Corvin). Bordas, Paris 1995,“Mise en scene”
.Dictionnaide du Theatre (Patrice Pavis). Messidor/Editions Sociales, Paris 1987, “Mise en scene”
.Anatomie de l’art dramatique (Martin Eslin). Buchet/Chastel, Paris 1979, p:59,60
Seyirci dramaturjisi
.L’analyse Des Spectacles (Partice Pavis). Editions Nathan, Paris 1996, p:236
Elizabet dönemi seyircisi
.Her Yer Tiyatrodur, (Memet Fuat). YKY, s:17
Seyirci/Yazar
.Eleştiri yazıları (Adnan Benk). Doğan Kitap, İstanbul 2000, s:309,310,321
.Kent Oyuncuları Dergisi, sayı: 8, s:18
Seyirci/Oyun
.Eleştiri yazıları (Adnan Benk). Doğan Kitap, İstanbul 2000, s:319
Az seyircili tiyatro
.Notes et Contre-notes (İonesco). Gallimard, Paris 1966, p:99
.Mimesis 2, s:83
Seyirci sayısına göre tiyatro tanımı
.Notes et Contre-notes (İonesco). Gallimard, Paris 1966, p: 99,303,304
Aristoteles tiyatrosunda seyirci
.Theatre de L’opprime (Augusto Boal). Editions la decouverte, Paris 1985, p:122
Seyirci/Okur (Okuyucu)
.Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi (Sevda Şener). Adam Yayın. İst.1982,s:155
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:10,23,28,29,78,85,86,127,134
Seyirci-Okur/Metni alılmama
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:13,14,94,95,103,107,129
Seyirci/Okuyucu/Yorumlama
.Poetikaya Giriş, (Todorov), Kaya şahin çevirisi. Metis Yayınl. İst. 2001, s:10,26,34,35,106
Seyirci/Gönderge
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:75
Yapısal yorum/Okuma/Seyirci
.Poetikaya Giriş, (Todorov), Kaya şahin çevirisi. Metis Yayınl. İst. 2001, s:9
Seyretme eylemi
.Okuma Üzerine (Marcel Proust), Işık Ergüden çevirisi. Nisan Yayınl. İst. 1997, s:40, 49
Seyretmenin işlevi
.Okuma Üzerine (Marcel Proust), Işık Ergüden çevirisi. Nisan Yayınl. İst. 1997, s:46,54,55
Seyirci uğraşı
.Okuma Üzerine (Marcel Proust), Işık Ergüden çevirisi. Nisan Yayınl. İst. 1997, s:60
Antik dönemden günümüze seyirci
.Tiyatronun Sorunları (Dürrenmatt), Osman Toklu çevirisi. Gündoğan Yayınl. Ankara 1995, s:13
Oyun, yazar, seyirci (Edward Albee)
.Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı. Temmuz 1996, sayı:178. s:884
Dramda seyirci
.Theorie Du Drame Moderne (Peter Szondi). L’Age d’Homme, Lausanne 1983, p:14
.Theo Angelopoulos, s:XV,28,29,172
Seyirci katılımı
. Mimesis sayı:16 s:25
Sahne sanatları ile seyircileri arasında münasebetler
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1939) sayı:98
Sahne seyirciler yeriyle müşterek mi yoksa ayrı mı olmalıdır?
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1947) sayı:203
Seyirci yetiştirmek için
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1960) sayı:323
Yeni seyirciye yeni tiyatro
.Oyun Dergisi (1965), sayı:18
Shakespeare’in seyirci anlayışı
.Bay W.H.nin Portresi (Oscar Wilde), Kaya Genç çevirisi. İletişim Yayınl. s:50
İlk kadın seyirciler
.Tanzimat Tiyatrosu (Refik Ahmet Sevengil)’den aktaran Kerem Karaboğa. Geçmişten Günümüze İstanbul Tiyatroları I YKY İst. 2011, s:93
Osmanlı Tiyatrosu’nda Müslüman kadın seyirci
.Osmanlı Tiyatrosu, (Metin And). Dost Kitabevi. Ankara 1999, s 111
Osmanlı Tiyatrosu’nda seyirci
.Osmanlı Tiyatrosu, (Metin And). Dost Kitabevi,1999,s:107,113→116
İstanbul’da kaç kişi tiyatro seyrediyor? (1926→1930 yılları)
.Yakın Çağlarda Türk Tiyatrosu, Cilt II (Refik Ahmet Sevengil). Kanaat Kütüphanesi, İst. 1934 s:
56
İstanbul’da en çok hangi gün tiyatroya gidiliyor ? (1926→1930 yılları)
.Yakın Çağlarda Türk Tiyatrosu, Cilt II (Refik Ahmet Sevengil).Kanaat Kütüphanesi, İst. 1934, s:56
Le public et le sacre
.Mettre En Scene(Ariane Mnouchkine), Actes Sud, Paris 2009, p:69
Du spectateur a l’assemblee theatrale
.La Mise en Scene Contemporaine (P: Pavis), Arman Colin, Paris 2010, p:297
Le spectateur et la reception
.La Mise en Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin, Paris 2010, p:253
Le spectateur manipule
.La Mise en Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin,Paris 2010, p:289
Le spectateur du theatre antique et moderne (bourgeois)
.Ecrits Sur Le Theatre (R. Barthes), Ed. du Seuil, Paris 2002, p:44
Le theatre bourgeois et son spectateur
.Ecrits Sur Le Theatre (R. Barthes), Ed. du Seuil, Paris 2002, p:63,83,95→97,142,184
L’ennui du spectateur
.Ecrits Sur Le Theatre (R. Barthes), Ed. du Seuil, Paris 2002, p 157
L’effet du spectateur
.Ecrits Sur Le Theatre (R. Barthes), Ed. du Seuil, Paris 2002, p:304
Le theatre en plein air et la situation du spectateur
.Ecrits Sur Le Theatre (R. Barthes), Ed. du Seuil, Paris 2002, p:320
Le spectateur du theatre populaire et bourgeois
.Ecrits Sur Le Theatre (R. Barthes), Ed. du Seuil, Paris 2002, p:69
La memoire du peuple
.Ecrits Sur Le Theatre (R. Barthes), Ed. du Seuil, Paris 2002, p:53
Mode epique, mode tragique et le spectateur
.Ecrits Sur Le Theatre (R. Barthes), Ed. du Seuil, Paris 2002, p:84
-
.Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:194,207
.Açık Kapı (P. Brook), Metin Balay çevirisi. YKY, İst. 2004, s:30
.Algılana Dünya (Maurice Merleau-Ponty).Metis yayınl. İst. 2008, s:65
.Drama Sanatı (Fehmi Efe). Yapı Kredi Yayınl. s:49
Şarkılar
.Tiyatro için Küçük Organon (B. Brecht.), Ahmet Cemal çevirisi. Mitos Boyut Yayınl. İst. 1993, s:99
Tiyatro müziğinin sorunları
.İnsanca bir tiyatro (G.Strehler). MitosBoyut Yayınl. İstanbul,1995, s:150
Müzik/Tiyatro/Resim
.Notes et Contre-Notes (İonesco). Gallimard, Paris 1966, p:193
Ortaçağda Müzik
.Homo Ludens (Johan Huizinga), Mehmet Ali Kılıçbay çevirisi. Ayrıntı Yayınl. İst. 1995, s:199
Oyunun müziğini yapanla dekorcu sahneye koyucuya bağlıdır
Türk Dili Özel Sayısı (Peter Brook yazısı). Temmuz 1996, sayı:178. s:969
La musique tragique de l’Antiquite
. Ecrits Sur Le Theatre (Roland Barthes), Editions du Seuil, Paris 2002, s:41
-
Metinde konunun önemi
.Edebiyat Kuramları ve Eleştiri (Berna Moran).İletişim Yayınl. İst. 2010, s:150
Metin çözümleme/Yorum
.Göz ve Tin (Maurice Merleau-Ponty). Metis Yayınl. İst. 2003, s:62
Metin/Oyuncu
.İnsanca bir tiyatro (G.Strehler). MitosBoyut Yayınl. İstanbul,1995, s:27
Metin yapısı/Sahne yapısı
.Theatre de l’opprime (Augusto Boal). Editions la decouverte, Paris 1985, p:61
.Oyun Dergisi, Ekim’65, sayı:27 (s:8)
Yazar/İncelemeci
.Karnavaldan Romana (Mikhail Bakhtin), Cem Soydemir çevirisi. Ayrıntı Yayınl. İst. 2001,s:339
Metin ve ayrıntı
.Açık Kapı (Brook), Metin Balay çevirisi. YKY, İst. 2004, s:90
Okur/Seyircinin metni alımlaması
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:13,14,94,95,103,107®117,129
Dilsel anlatımı metin yapan öğeler.
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:24
Kurmaca metin/Oyun
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:139
Kurmaca metin yapısı.
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:4
Metnin kendini anlaşılır kılması
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:107®117
Metnin estetik nesnesi
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:112,116
Bilimsel metin/Kurmaca metin
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s::59
Yapısalcılık ve metin incelemesi
.Poetikaya Giriş (Todorov), Kaya Şahin çevirisi. Metis Yayınl. İst. 2001, s:41®44
Yapısal metin çözümlemesi
.Göz ve Tin (Maurice Merleau-Ponty), Ahmet Soysal çevirisi. Metis Yayınl. İst. 2003, s:45→48
Oyuncu ve/veya metin
.Ataç tiyatroda (Metin And). Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınl. Ankara 1982, s:53
.Tiyatro Nedir (Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu).Mitos-Boyut yayınl. İst. 2006, s:88
.Sahneye koyucu ve dram yapıtı
.Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı (Jean Vilar yazısı). Temmuz 1996, sayı:178. s:942
Sağlam metin
.Hatırlıyorum, (Marcello Mastroianni), Ayça Gülsoy çevirisi. Can yayınl. İst. 1999, s:106
La mise en jeu des textes contemporains
.La Mise En Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin,Paris 2010,s:88
Texte et Scene
.La Mise En Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin,Paris 2010,s:309
Travail textuel
.Mettre En Scene (İngmar Bergman), Actes Sud, Paris 2012, p:34
Texte et İnterpretation
.Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:70
Texte et Enonciation
.Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:91
Texte et Scene dans le theatre d’avantgarde
.Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:
173
Texte et Jeu
.Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:113
Texte et Metteur en scene
.Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:218
Texte et Represantation
.L’analyse des Spectacles (Partice Pavis). Editions Nathan, Paris 1996, p:182,189
Texte avec la voix electronique
.L’analyse Des Spectacles (Partice Pavis). Editions Nathan, Paris 1996, p:203
Texte veut dire Tissu
.Le Plaisir Du Texte (Roland Barthes). Editions du Seuil, Paris, 1973, p:85
Texte et ecrivain dans le drame
.Theorie du Drame Moderne (Peter Szondi). L’Age d’Homme, Lausanne 1983,p:14
De la fidelite: ou la vie difficile du Texte/Representation
La Mise en Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin,Paris 2010,p:299
-
.İnsanca bir tiyatro (G.Strehler). MitosBoyut Yayınl. İstanbul,1995, s:27 .Leçons de Milan (T. Kantor). Actes Sud-Papiers, p:49
.Açık Kapı (Peter Brook), Metin Balay çevirisi. YKY. İstanbul 2004,s:82 .Mettre en Scene (İngmar Bergman), Actes Sud-Papiers, Paris 2012, p:24 Popüler tiyatronun repertuvarı
.Ecrits sur le theatre (Roland Barthes), Editions du Seuil, Paris 2002, s:117
Repertuvar tiyatroları. .Denemeler, Konuşmalar (S.K.Aksal). YKY, İstanbul 1998, s:63