Dil/Tiyatro
.Tiyatro Nedir, (Baltacıoğlu Ismayıl Hakkı). Mitos-Boyut Yayınl. İst. 2006, s:125, 127, 128, 150
.Un Théâtre de Situations, (Sartre J.P.). Editions Gallimard, 1973, 1992 s:43→48,199. .Comme Je Le Pense, (Barrault Jean-.Louis). Editions Gallimard, Paris 1975, s:46
.Açık Düşman, (Genet Jean). Metis Yayınl. 1994, s:205, 208
.Anatomie de l’art dramatique, Esslin Martın. Editions Buchet/Chastel, Paris 1979, s:44
.A Theatrical Casebook, (Brook Peter). A Methuen Dramabook, London 1988, s:365
.Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı, (Tecer A.Kutsi makalesi). Temmuz 1996, sayı:178, s:727
.Dram Sanatı, Ege Fehmi. YKY,1992, s:45,47
.Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi, (Sevda Şener). Adam Yayıncl. İst.1982, s:171.
Çeşitli tiyatro türlerinde dil kullanımı
.Théâtre de l’Absurde, (Esslın Martın). Editions Buchet/Chastel, Paris 1977, s:123, 125, 131, 134, 139, 185, 188, 319, 326, 361, 381
.Théorie Du Drame Moderne, (Szondi Peter). Editions L’Age D’Homme, Lausanne 1983, s:32
.Edebiyat Üstüne Söyleşiler, (Alain). Say Yayınl.İst. 1985. s: 116
La langue impersonelle
.Theorie Du Drame Moderne, (Szondi Peter).. Editions L’Age D’Homme, Lausanne 1983, s:51
Sahne dili, uzamda dil
.Le Théâtre Et Son Double, (Artaud Antonin). Editions Flammarion, s:53→67, 156→184
Dil ve Şiddet
.Fantastik, (Todorov Tzvetan). Metis Yayınl. İst. 2004 s:132
.Theatre and Violence, The University of Alabama Press 1999, s:86
.Verbal Violence in Contemporary Drama, (Malkın Jeannette). Cambridge University Press 1992, s:94, 163
.Kahkahanın Zaferi, (Sanders Barry). Ayrıntı Yayınl. 2001, s:253
.Şiddetin Mitolojisi, (Derleme). Donkişot Yayınları, İstanbul 2002, s:19
Dil/Yazın
.Fantastik, (Todorov Tzvetan). Metis Yayınl. İst. 2004 s:132, 167, 168
.Edebiyat Kuramları Ve Eleştiri, (Moran Berna). Cem Yayınevi, 1991, s:186
.Notes et Contre-notes, (İonesco Eugène). Editions Gallimard, Paris 1966, s:157
Dil duygusu
.Bir Karakter Yaratmak, (Stanislavski). (Suat Taşer çevirisi) s:100
Metinde konunun önemi
.Edebiyat Kuramları ve Eleştiri (Berna Moran).İletişim Yayınl. İst. 2010, s:150
Metin çözümleme/Yorum
.Göz ve Tin (Maurice Merleau-Ponty). Metis Yayınl. İst. 2003, s:62
Metin/Oyuncu
.İnsanca bir tiyatro (G.Strehler). MitosBoyut Yayınl. İstanbul,1995, s:27
Metin yapısı/Sahne yapısı
.Theatre de l’opprime (Augusto Boal). Editions la decouverte, Paris 1985, p:61
.Oyun Dergisi, Ekim’65, sayı:27 (s:8)
Yazar/İncelemeci
.Karnavaldan Romana (Mikhail Bakhtin), Cem Soydemir çevirisi. Ayrıntı Yayınl. İst. 2001,s:339
Metin ve ayrıntı
.Açık Kapı (Brook), Metin Balay çevirisi. YKY, İst. 2004, s:90
Okur/Seyircinin metni alımlaması
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:13,14,94,95,103,107®117,129
Dilsel anlatımı metin yapan öğeler.
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:24
Kurmaca metin/Oyun
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:139
Kurmaca metin yapısı.
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:4
Metnin kendini anlaşılır kılması
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:107®117
Metnin estetik nesnesi
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:112,116
Bilimsel metin/Kurmaca metin
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s::59
Yapısalcılık ve metin incelemesi
.Poetikaya Giriş (Todorov), Kaya Şahin çevirisi. Metis Yayınl. İst. 2001, s:41®44
Yapısal metin çözümlemesi
.Göz ve Tin (Maurice Merleau-Ponty), Ahmet Soysal çevirisi. Metis Yayınl. İst. 2003, s:45→48
Oyuncu ve/veya metin
.Ataç tiyatroda (Metin And). Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınl. Ankara 1982, s:53
.Tiyatro Nedir (Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu).Mitos-Boyut yayınl. İst. 2006, s:88
.Sahneye koyucu ve dram yapıtı
.Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı (Jean Vilar yazısı). Temmuz 1996, sayı:178. s:942
Sağlam metin
.Hatırlıyorum, (Marcello Mastroianni), Ayça Gülsoy çevirisi. Can yayınl. İst. 1999, s:106
La mise en jeu des textes contemporains
.La Mise En Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin,Paris 2010,s:88
Texte et Scene
.La Mise En Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin,Paris 2010,s:309
Travail textuel
.Mettre En Scene (İngmar Bergman), Actes Sud, Paris 2012, p:34
Texte et İnterpretation
.Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:70
Texte et Enonciation
.Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:91
Texte et Scene dans le theatre d’avantgarde
.Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:
173
Texte et Jeu
.Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:113
Texte et Metteur en scene
.Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:218
Texte et Represantation
.L’analyse des Spectacles (Partice Pavis). Editions Nathan, Paris 1996, p:182,189
Texte avec la voix electronique
.L’analyse Des Spectacles (Partice Pavis). Editions Nathan, Paris 1996, p:203
Texte veut dire Tissu
.Le Plaisir Du Texte (Roland Barthes). Editions du Seuil, Paris, 1973, p:85
Texte et ecrivain dans le drame
.Theorie du Drame Moderne (Peter Szondi). L’Age d’Homme, Lausanne 1983,p:14
De la fidelite: ou la vie difficile du Texte/Representation
La Mise en Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin,Paris 2010,p:299