.Voix Et İmages de la scene (Partice.Pavis).Presses Universitaires de Lille, 1982, p:16,76,77,86,87,90,174,213,219
.Theatre de Situations (J.P. Sartre), Folio, p:104
.Tiyatro için Küçük Organon (B. Brecht.), Ahmet Cemal çevirisi. Mitos Boyut Yayınl. İst. 1993, s:106
.Anatomie de l’art dramatique (Martin Eslin). Buchet/Chastel, Paris 1979, p:21,27,49,55
.Shakspeare ve Hamlet (Mina Urgan). Altın Kitaplar Yayınevi, İst. 1984, s:76,81
.Points de suspension (Peter Brook).Editions du Seuil, Paris 1992, p:166,173,330
.Bir Aktör Hazırlanıyor (Stanislavski), Suat Taşer çevirisi. Yazko Yayınl. İst. 1983, s:217
.L’analyse Des Spectacles (Partice Pavis). Editions Nathan, Paris 1996, p:221,222,230,296
.Tiyatro Nedir (Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu).Mitos-Boyut yayınl. İst. 2006, s:86
.Commentaire sur les pieces de guerre.(E. Bond).L’Arche, Paris 1994, p:120
.Verbal Violence in Contemporary Drama (Jeannette R. Malkın), Cambridge University Press 1992, p:227
.Karnavaldan Romana (Mikhail Bakhtin),Cem Soydemir çevirisi. Ayrıntı Yayınl. İst. 2001, s:328,329
.Şiddetin Mitolojisi (Derleyen: Veysel Atayman). Donkişot yayınl. İst. 2002, s:18
.Le Diable C’est L’ennui (Brook). Acües Sud-Papiers, Paris 1991, p:27,41
.Açık Kapı (Brook), Metin Balay çevirisi. YKY, İst. 2004,s:19,28,35,69
.Theatre de l'Absurde (M. Esslin). Buchet/Chastel, Paris 1977, p:392
.La Mise en Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin,Paris 2010, p:75,85,86,182,285,297,296
.Mettre En Scene (Ariane Mnouchkine), Actes Sud, Paris 2009, p::39,68
.Edebiyat Üstüne Söyleşiler (Alain), Asım Bezirci çevirisi, Say, İstanbul 1985, s:114
.Mettre En Scene (İngmar Bergman), Actes Sud, Paris 2012, p::44
.Çağdaş Tiyatro Ve Dramaturgi (Esen Çamurdan). Mitos-Boyut yayınl. İst. 1996, s:51→54)
.Drama Sanatı (F.Efe). Yapı Kredi Yayınl. İst. 1993, s:11,61,103,104,105
Seyirci/Sahne
.Sahneye Koyma Sanatı (DT Yayınl.), s:31,47,54,75
Seyirci/Gestus
.Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis).Presses Universitaires de Lille, 1982, p:86
.What İs Thater (E.Bentley).Bilkent, PN 2266 P46, s:241,242
Le parcours du spectateur
.La Representation Emancipee (Bernard .Dort. Actes Sud, Paris 1988, p:71,181
.Theatres.(Bernard Dort). Editions du Seuil. Paris 1980, p:151,152,155,156
Le regard du spectateur
.Theatre de Situations (J.P. Sartre), Folio, p:26
Oyuncu ve Seyirci
.Mimesis 3, s:215
.Leçons de Milan (T. Kantor). Actes Sud-Papiers, Paris 1990, p::51,53
.Points.de suspension (Peter Brook).Editions du Seuil, Paris 1992, p:167
.99 Yüz (Cemal Süreya),YKY, İstanbul 2010,s:43
Seyircinin sahne dışına çıkartılması (17. y.y)
.Dictionnaire Encyclopedique du Theatre (Michel Corvin). Bordas, Paris 1995,“Mise en scene”
.Dictionnaide du Theatre (Patrice Pavis). Messidor/Editions Sociales, Paris 1987, “Mise en scene”
.Anatomie de l’art dramatique (Martin Eslin). Buchet/Chastel, Paris 1979, p:59,60
Seyirci dramaturjisi
.L’analyse Des Spectacles (Partice Pavis). Editions Nathan, Paris 1996, p:236
Elizabet dönemi seyircisi
.Her Yer Tiyatrodur, (Memet Fuat). YKY, s:17
Seyirci/Yazar
.Eleştiri yazıları (Adnan Benk). Doğan Kitap, İstanbul 2000, s:309,310,321
.Kent Oyuncuları Dergisi, sayı: 8, s:18
Seyirci/Oyun
.Eleştiri yazıları (Adnan Benk). Doğan Kitap, İstanbul 2000, s:319
Az seyircili tiyatro
.Notes et Contre-notes (İonesco). Gallimard, Paris 1966, p:99
.Mimesis 2, s:83
Seyirci sayısına göre tiyatro tanımı
.Notes et Contre-notes (İonesco). Gallimard, Paris 1966, p: 99,303,304
Aristoteles tiyatrosunda seyirci
.Theatre de L’opprime (Augusto Boal). Editions la decouverte, Paris 1985, p:122
Seyirci/Okur (Okuyucu)
.Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi (Sevda Şener). Adam Yayın. İst.1982,s:155
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:10,23,28,29,78,85,86,127,134
Seyirci-Okur/Metni alılmama
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:13,14,94,95,103,107,129
Seyirci/Okuyucu/Yorumlama
.Poetikaya Giriş, (Todorov), Kaya şahin çevirisi. Metis Yayınl. İst. 2001, s:10,26,34,35,106
Seyirci/Gönderge
.Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:75
Yapısal yorum/Okuma/Seyirci
.Poetikaya Giriş, (Todorov), Kaya şahin çevirisi. Metis Yayınl. İst. 2001, s:9
Seyretme eylemi
.Okuma Üzerine (Marcel Proust), Işık Ergüden çevirisi. Nisan Yayınl. İst. 1997, s:40, 49
Seyretmenin işlevi
.Okuma Üzerine (Marcel Proust), Işık Ergüden çevirisi. Nisan Yayınl. İst. 1997, s:46,54,55
Seyirci uğraşı
.Okuma Üzerine (Marcel Proust), Işık Ergüden çevirisi. Nisan Yayınl. İst. 1997, s:60
Antik dönemden günümüze seyirci
.Tiyatronun Sorunları (Dürrenmatt), Osman Toklu çevirisi. Gündoğan Yayınl. Ankara 1995, s:13
Oyun, yazar, seyirci (Edward Albee)
.Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı. Temmuz 1996, sayı:178. s:884
Dramda seyirci
.Theorie Du Drame Moderne (Peter Szondi). L’Age d’Homme, Lausanne 1983, p:14
.Theo Angelopoulos, s:XV,28,29,172
Seyirci katılımı
. Mimesis sayı:16 s:25
Sahne sanatları ile seyircileri arasında münasebetler
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1939) sayı:98
Sahne seyirciler yeriyle müşterek mi yoksa ayrı mı olmalıdır?
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1947) sayı:203
Seyirci yetiştirmek için
.Türk Tiyatrosu Dergisi (1960) sayı:323
Yeni seyirciye yeni tiyatro
.Oyun Dergisi (1965), sayı:18
Shakespeare’in seyirci anlayışı
.Bay W.H.nin Portresi (Oscar Wilde), Kaya Genç çevirisi. İletişim Yayınl. s:50
İlk kadın seyirciler
.Tanzimat Tiyatrosu (Refik Ahmet Sevengil)’den aktaran Kerem Karaboğa. Geçmişten Günümüze İstanbul Tiyatroları I YKY İst. 2011, s:93
Osmanlı Tiyatrosu’nda Müslüman kadın seyirci
.Osmanlı Tiyatrosu, (Metin And). Dost Kitabevi. Ankara 1999, s 111
Osmanlı Tiyatrosu’nda seyirci
.Osmanlı Tiyatrosu, (Metin And). Dost Kitabevi,1999,s:107,113→116
İstanbul’da kaç kişi tiyatro seyrediyor? (1926→1930 yılları)
.Yakın Çağlarda Türk Tiyatrosu, Cilt II (Refik Ahmet Sevengil). Kanaat Kütüphanesi, İst. 1934 s:
56
İstanbul’da en çok hangi gün tiyatroya gidiliyor ? (1926→1930 yılları)
.Yakın Çağlarda Türk Tiyatrosu, Cilt II (Refik Ahmet Sevengil).Kanaat Kütüphanesi, İst. 1934, s:56
Le public et le sacre
.Mettre En Scene(Ariane Mnouchkine), Actes Sud, Paris 2009, p:69
Du spectateur a l’assemblee theatrale
.La Mise en Scene Contemporaine (P: Pavis), Arman Colin, Paris 2010, p:297
Le spectateur et la reception
.La Mise en Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin, Paris 2010, p:253
Le spectateur manipule
.La Mise en Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin,Paris 2010, p:289
Le spectateur du theatre antique et moderne (bourgeois)
.Ecrits Sur Le Theatre (R. Barthes), Ed. du Seuil, Paris 2002, p:44
Le theatre bourgeois et son spectateur
.Ecrits Sur Le Theatre (R. Barthes), Ed. du Seuil, Paris 2002, p:63,83,95→97,142,184
L’ennui du spectateur
.Ecrits Sur Le Theatre (R. Barthes), Ed. du Seuil, Paris 2002, p 157
L’effet du spectateur
.Ecrits Sur Le Theatre (R. Barthes), Ed. du Seuil, Paris 2002, p:304
Le theatre en plein air et la situation du spectateur
.Ecrits Sur Le Theatre (R. Barthes), Ed. du Seuil, Paris 2002, p:320
Le spectateur du theatre populaire et bourgeois
.Ecrits Sur Le Theatre (R. Barthes), Ed. du Seuil, Paris 2002, p:69
La memoire du peuple
.Ecrits Sur Le Theatre (R. Barthes), Ed. du Seuil, Paris 2002, p:53
Mode epique, mode tragique et le spectateur
.Ecrits Sur Le Theatre (R. Barthes), Ed. du Seuil, Paris 2002, p:84