sahneleme
  • .Théâtre en jeu, Dort Bernard. Editions du Seuil, Paris 1979, s:318, 323
    .DT. Yayınl. İç Eğitim Dizisi, Sokullu Sevinç
    .Milliyet Sanat Dergisi,
    sayı: 288 (1978)
    .Tiyatro Nedir, Baltacıoğlu Ismayıl Hakkı, Mitos Boyut Yayınl. İst. 2006, s:61, 134
    .Varlık Dergisi, sayı: 919 (1984)
    .Tiyatro Nedir (Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu).Mitos-Boyut yayınl. İst. 2006, s:61,134
    Türkiye’de çocuk tiyatrosu
    .Türk Tiyatrosu Dergisi, sayı:64→67, 69 (1935-1936)
    .Türk Tiyatrosu Dergisi, s:63 (1935)   
    .Türk Tiyatrosu Dergisi (1941), sayı:130
    .Türk Tiyatrosu Dergisi (1952) sayı:261
    .Şehir Tiyatroları Dergisi (70. yıl özel sayısı), İst.1985
    .Gelişim Sürecinde Türk Tiyatrosu, Şener Sevda, Alkım Yayınevi, İst. 2003, s:85
    .Türk Tiyatrosu Dergisi (1935) sayı:63
    Strehler et le théatre pour enfants
    .Theatre en jeu (Bernard Dort). Editions du Seuil, Paris 1979 , p:318
    Magic Circus aux enfants

    .Theatre en jeu (Bernard Dort). Editions du Seuil, Paris 1979,  p:323
    Dramatizing the Trauma of İncest and Child Sexual Abuse

    .Theatre And Violence, (Theatre Simposium). The University of Alabama Pres, 1999, p:49    Faire jouer des enfants
    .Mettre en Scene
    (Ariane Mnouchkine),Actes Sud,Paris 2009, p:42
  • .Alternatif Tiyatro, (Sokullu Sevinç). D.T. Yayınl. İç Eğitim Dizisi
    .Voix et  images de la scène, (Pavis Partice). Prsses Universitaires de Lille,1982, s:65, 180, 181, 211
    .Defterler 1, (Camus Albert). İthaki Yayınl. İst. 2002, s:182
    .Tiyatro İçin Küçük Organon, (Brecht Bertolt). Mitos-Boyut Yayınl. İst. 1993, s:113
    .Un Théâtre de Situations, (Sartre Jean-Paul). Editions Gallimard, Paris 1973 et 1992, s:29, 99, 183, 209, 205
    .Anatomie de l’art dramatique, (Esslin Martin). Editions Buchet/Chastel, Paris 1979, s:39, 121
    .Comme Je Le Pense, (rrault Jean-.Louis). Editions Gallimard, Paris 1975, s:180-184 
    .Revue Alternatives Theatrales,
    no: 40
    .İnsanca Bir Tiyatro, (Giorgio Strehler). Mitos-Boyut Yayınl. İst. 1995, s: 25, 33, 106
    .Leçons de Milan, (Kantor Tadeusz). Actes Sud, Paris 1990, s:16
    .Notes et Contre-notes, (İonesco Eugène), Editions Gallimard, Paris 1966, p:184, 226, 227, 367
    .Bernard-Marie Koltes, (Ubersfeld Anne). Actes-Sud, Paris 1999, s: 122,192
    .Commentaire Sur Les Pieces De Guerre, (Bond Edward). L’Arche, Paris 1994 s:124, 184, 187, 198→200
    .Açık Kapı, (Brook Peter). YKY, İst. 2004, s:68, 79
    .Denemeler, Konuşmalar, (Aksal Sabahattin Kudret), YKY, İstanbul 1998, s: 59
    .Edebiyat Üstüne Söyleşiler, (Alain). Say Yayınl.İst. 1985, s:113, 117 .Tiyatro Nedir, (Baltacıoğlu Ismayıl Hakkı). Mitos-Boyut Yayınl. İst. 2006, s:125,127
    .Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı, Temmuz 1996
    .Camera Lucida, (Barthes Roland). Altıkırkbeş Yayın, İst. 1996, s:38 .Türk Tiyatrosu Dergisi, sayı:255, 366
    .DT Oyun Broşürü (1978), sayı:69 (Vedat Günyol) 
    Tiyatro yazımı
    .Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı, Temmuz 1996, (Turgut Özakman, Strinberg)
    .Damla Damla, (Ağaoğlu Adalet). Alkım Yayınevi, İst. 2004, s:213  Tiyatro ve Din
    .Commentaire Sur Les Pieces De Guerre  Et Le Paradoxe De La Paix, (Bond Edward). L’Arche, Paris 1994,, s:64, 184
    Tiyatronun yapısı
    .Un Théâtre de Situations, (Sartre Jean-Paul). Editions Gallimard, Paris 1973 et 1992, s:205
    .La Représentation, Emancipée. (Dort Bernard). Actes Sud. Paris 1988, s:173
    .Anatomie de l’art dramatique, (Esslin Martin). Editions Buchet/Chastel, Paris 1979, s:38
    Tiyatro ve Spor
    .Theater As Action, (Kleberg Lars). The Macmillian Pres Ltd. London 1993
    .Notes et contre-notes
    , (İonesco). Editions Gallimard, Paris 1966, p:314
    .Points de.suspension (Peter Brook).Editions du Seuil, Paris 1992, p:21
    .
    Açık Kapı (Peter Brook), Metin Balay çevirisi. YKY, İst. 2004, s:87,95
    Tiyatro sanatı
    .Drama Sanatı, (Efe Fehmi). YKY. İst. 1993, s:106
    .İnsanca Bir Tiyatro, (Giorgio Strehler)Mitos-Boyut Yayınl. İst.1995, s:21
    .Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı, Temmuz 1996, s:780, 809, 909
    .Bir Defterden, (Anday Melih Cevdet). Everest Alfa Yayınl. İst. 2008. s:21
    Tiyatro ve Anlatı .
    .Textes De Théatre,
    (Monod Richard). Cedic, Paris,1977, s:118
    .Revue Les Cahiers De Prospero, Octobre 1995, s:32
    .İnsanca Bir Tiyatro, (Giorgio Strehler). Mitos-Boyut Yayınl. İst. 1995, s:101
    Yeni tiyatro anlayışı
    .İnsanca Bir Tiyatro, (Giorgio Strehler). Mitos-Boyut Yayınl. İst. 1995, s:27, 30
    .Un Théâtre de Situations, (Sartre Jean-Paul). Editions Gallimard, Paris 1973 et 1992, s:183, 209
    .Revue Théâtre/Public, no:72, (Nathalie Sarraute)
    .Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı, Temmuz 1996, (Firmin Gémier, Craig) .Mimesis sayı:15 (Robert Wilson)
    .Çağdaş Tiyatro ve Dramaturgi, (Çamurdan Esen). Mitos Boyut Yayınl. İst. 1996, s: 28→34, 54→58 
    Le theatre public neoliberal
    .La Mise En Scene Contemporaine (Partice Pavis),Armand Colin,Paris 2010, p:282
  • La performance au theatre .Voix et İmages de La Scene (Partice Pavis). Presses Universitaires de Lille, p:180
    .L’analyse Des Spectacles (Partice Pavis). Editions Nathan, Paris 1996, p:55,59,236, 247, 286,296,298
    Performans ve sosyal bilimler .Mimesis 16
    Mise en scene/Performance .La mise en scene contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin, Paris 2010, s:44,51,124, 209,237,310 Performance studies/Theatre studies .La mise en Scene contemporaine (Patrice Pavis), Armand Colin,Paris 2010, s:69 Performans-Postdramatique
    .La mise en Scene contemporaine (Patrice Pavis), Armand Colin,Paris 2010,s:69,310,311
    .Ecrits Sur Le Theatre (Roland Barthes), Editions du Seuil, Paris 2002, s:81,82



  • .Theatre en jeu (Bernard Dort). Editions du Seuil, Paris 1979, p:20,22,251
    .Samuel Beckett Tiyatrosu (Ayşegül. Yüksel).Yapı Kredi Yayınl. İst. 1992, s:41
    .L'espace vide (Peter Brook). Points/Seuil, p:79,88
    Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis).Presses Universitaires de Lille, 1982, p:175,178,182,
    .Theatre de Situations  (J.P. Sartre), Folio, p:187,189,192,202,
    .Points de suspension (Peter Brook).Editions du Seuil, Paris 1992, p:65,69,74,
    .İnsanca bir tiyatro (G.Strehler). MitosBoyut Yayınl. İstanbul,1995, s:89
    .L’analyse Des Spectacles (Partice Pavis). Editions Nathan, Paris 1996, p::286
    .Tanrı Yargısının İşini Bitirmek İçin (Artaud), Nisan Yayınları, s:71
    .20.Yüzyıl  Tiyatrosunda Estetik Düşünce (N. Uğur Özüaydın). Mitos Boyut yayınları, İst. 2006,s:98
    .İmaginations Melodramatiques (Peter Brooks), Editions Classiques Garnier, Paris 2010, s:100
    .La mise en scene contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin,Paris 2010,s:24,46,
    .Ecrits sur le Theatre (Roland Barthes), Editions du Seuil, Paris 2002, s:300
    Sahneye Koyma ve Metafizik
    .Mimesis 2  s:5
    Vahşet Tiyatrosu, İkinci Manifesto
    .Mimesis 1 s:12
    Genet/Artaud.
    .Theatre de Situations  (J.P. Sartre), Folio, p:188
    Vahşet
    .Tanrı Yargısının İşini Bitirmek İçin (Artaud). Nisan Yayınları, s:44,49

  • .Theatres.(Bernard Dort). Editions du Seuil. Paris 1980, p:146
    .Dekoratör, Sahne ressamı.
    Sahneye Koyma Sanatı (DT Yayınl.), s:5
    Dekorcu oyunu sahneye koyanla işbirliği yapmalıdır
    Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı (Theo Otto yazısı). Temmuz 1996, sayı:178. s:967
    Oyunun müziğini yapanla dekorcu sahneye koyucuya bağlıdır
    Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı (Peter (Brook yazısı).Temmuz 1996, sayı:178. s:969
    tiyatroda işbirliği,
  • Metinde konunun önemi
    .Edebiyat Kuramları ve Eleştiri (Berna Moran).İletişim Yayınl. İst. 2010, s:150
    Metin çözümleme/Yorum
    .Göz ve Tin (Maurice Merleau-Ponty). Metis Yayınl. İst. 2003, s:62
    Metin/Oyuncu
    .İnsanca bir tiyatro (G.Strehler). MitosBoyut Yayınl. İstanbul,1995, s:27
    Metin yapısı/Sahne yapısı
    .Theatre de l’opprime (Augusto Boal). Editions la decouverte, Paris 1985, p:61   
    .Oyun Dergisi, Ekim’65, sayı:27 (s:8)
    Yazar/İncelemeci
    .Karnavaldan Romana (Mikhail Bakhtin), Cem Soydemir çevirisi. Ayrıntı Yayınl. İst. 2001,s:339
    Metin ve ayrıntı
    .Açık Kapı (Brook), Metin Balay çevirisi. YKY, İst. 2004, s:90
    Okur/Seyircinin metni alımlaması
    .Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:13,14,94,95,103,107®117,129
    Dilsel anlatımı metin yapan öğeler.
    .Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:24
    Kurmaca metin/Oyun
    .Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:139
    Kurmaca metin yapısı.
    .Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:4
    Metnin kendini anlaşılır kılması
    .Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:107®117
    Metnin estetik nesnesi
    .Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s:112,116
    Bilimsel metin/Kurmaca metin
    .Okuma Uğraşı (Akşit Göktürk). YKY, İst. 2002, s::59
    Yapısalcılık ve metin incelemesi
    .Poetikaya Giriş (Todorov), Kaya Şahin çevirisi. Metis Yayınl. İst. 2001, s:41®44
    Yapısal metin çözümlemesi
    .Göz ve Tin (Maurice Merleau-Ponty), Ahmet Soysal çevirisi. Metis Yayınl. İst. 2003, s:45→48
    Oyuncu ve/veya metin
    .Ataç tiyatroda  (Metin And). Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınl. Ankara 1982, s:53
    .Tiyatro Nedir (Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu).Mitos-Boyut yayınl. İst. 2006, s:88
    .Sahneye koyucu ve dram yapıtı
    .Türk Dili, Tiyatro Özel Sayısı  (Jean Vilar yazısı). Temmuz 1996, sayı:178. s:942
    Sağlam metin
    .Hatırlıyorum
    , (Marcello Mastroianni), Ayça Gülsoy çevirisi. Can yayınl. İst. 1999, s:106
    La mise en jeu des textes contemporains
    .La Mise En Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin,Paris 2010,s:88
    Texte et Scene
    .La Mise En Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand Colin,Paris 2010,s:309
    Travail textuel
    .Mettre En Scene (İngmar Bergman), Actes Sud, Paris 2012, p:34
    Texte et İnterpretation
    .Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:70
    Texte et Enonciation
    .Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:91
    Texte et Scene dans le theatre d’avantgarde           
    .Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:
    173
    Texte et Jeu
    .Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:113
    Texte et Metteur en scene
    .Voix et İmages de la scene (Partice.Pavis). Presses Universitaires de Lille, 1982, p:218
    Texte et Represantation
    .L’analyse des Spectacles (Partice Pavis). Editions Nathan, Paris 1996, p:182,189
    Texte avec la voix electronique
    .L’analyse Des Spectacles (Partice Pavis). Editions Nathan, Paris 1996, p:203
    Texte veut dire Tissu
    .Le Plaisir Du Texte (
    Roland Barthes). Editions du Seuil, Paris, 1973, p:85
    Texte et ecrivain dans le drame
    .Theorie du Drame Moderne (Peter Szondi). L’Age d’Homme, Lausanne 1983,p:14
    De la fidelite: ou la vie difficile du Texte/Representation
    La Mise en Scene Contemporaine (Partice Pavis), Armand  Colin,Paris 2010,p:299

*
19y yüzyıl ttrk tiyatrosu, ad, avangard, antik dönem, aydınlatma, adsızlık, anadolu'da tiyatro gösterisi, aeskilos, absürd tiyatro, algı, alımlama, açıkhava tiyatrosu, antik dönem tiyatrosu, avangard tiyatro, brecht, batılılaşma dönemi, biçem, batılılaşma dönemi türk tiyatrosu, ben kavramı, batı tarzı oyunculuk, baskı, burjuva tiyatrosu, barthes, bulvar tiyatrosu, borges, beden, çeviri, çift adlılık, çevre tasarımı, çocuğu tiyatroda oynatmak, çocuğun rol yapması, çocuklara oyun sahneleme, çağdaş metin, düzen karşıtı, diyalog, doğalcı yazar, dram, dans, dramaturgi, epik tiyatro, eleştiri, epik ben, eleştirmek, eski yunan, ezgi, eski yunan tiyatrosu, eski müzikaller, fransız devrimi, gösteri,